Van valakinek ötlete arra, mennyi applikáció van ma az alkalmazás-áruházakban? Legyen elég annyi, hogy csillagászati a szám és gyorsan növekszik – olyan magasságokba, hogy bármilyen számot is írnánk le most, bizonyosan elavult lenne, mire Te elolvasod ezt a cikket. Mindez jó hír az alkalmazás-áruházaknak és a fogyasztóknak. Na, de az üzleteknek, akik azt akarják, hogy észrevegyék az applikációjukat? Egy fárasztó csata, amit azonban megnyerhetnek, ha jó a stratégiájuk – írja a Conduit blog.

A letöltések durván 80%-a az alkalmazás-áruházakban keresések révén történik, ezért mindennek a kulcsa az erre történő optimalizálás (App Store Optimization, ASO) – olyan módszerek szükségesek, amelyekkel az alkalmazás publikálója javítja annak esélyét, hogy az applikációt felfedezik az áruházban. Ehhez az alábbi 8 lépés segíthet hozzá:

Post246

1. Mi a neve?

Amikor egy felhasználó rákeres egy adott kulcsszóra, nagyobb valószínűséggel lesz listázva egy alkalmazás, ha a nevében szerepel a kifejezés. Így a név nem csak a felhasználó percepcióját formálja az appról, hanem nagyban befolyásolhatja azt is, megtalálja-e azt a fogyasztó, akit el akarsz érni vele.

A legjobb cím tartalmazza a márka nevét és a legrelevánsabb kulcsszót, ami az alkalmazás elsődleges használati körét illeti, miközben annyira rövid, amennyire csak lehet. Ez különösen fontos azokban a kategóriákban, ahol nagy a verseny.

Példa: The Crochet Crowd 

2. Válassz figyelemfelkeltő ikont!

Az ikon az első része az alkalmazásnak, amibe a felhasználó belebotlik. Egy kiemelkedő kép felkelti a figyelmet és arra ösztönzi őt, hogy továbbkattintson és megnézze az alkalmazás részleteit. Legyél merész az ikon kiválasztásakor és legyél biztos abban, hogy pontosan kifejezi az applikációd lényegét, miközben bevonzza a felhasználót!

Példa: Two Old Hippies

POINT2

3. Használj versenyképes kulcsszavakat!

Amikor a felhasználók az alkalmazás-áruházban keresnek, azokat a kulcsszavakat használják, amelyek a legjobban leírják azt, amit meg szeretnének találni – és amikor a leendő ügyfeleid kutatnak, azt akarod, hogy meg is találjanak Téged, amilyen gyorsan csak lehet! Ezért fontos, hogy a megfelelő kulcsszavakat használd, amelyek a sikeres ASO stratégiád lényeges elemeit adják.

Hogyan válaszd ki a legerősebb kulcsszavakat az üzleted számára? Fókuszálj inkább a minőségre és ne a mennyiségre! Végezz kutatást arról, hogy az üzletágadban a versenytársaid általában melyeket választják, használják! És emlékezz: az egyes országok különböző szavakat használnak ugyanazon témákban, ezért bizonyosodj meg arról, hogy a tieid azokra a vásárlókra optimalizáltak, akiket be akarsz vonzani!

Példa: Main Street Cafe

4. Írj egy meggyőző leírást!

A leírás az esélyed arra, hogy végleg meggyőzd a felhasználót arról, az alkalmazás megéri az idejét (és amennyiben fizetős, akkor a pénzét is). A legrelevánsabb részleteket közöld az applikációról és érd el, hogy a szöveg eladja magát! Például írj arról, hogyan fogja segíteni az alkalmazás a felhasználókat és milyen gyakran frissül! És mindig légy egyértelmű, tömör és leíró – meglepődnél, mennyire rövid a felhasználók figyelmi görbéje! Egy túl hosszú leírással csak azt éred el, hogy továbbgörgetnek a következő alkalmazásra még mielőtt esélyed lett volna a bevonzásukra.

Példa: LaRue Chic Boutique

5. Olyan képernyőképet válassz, ami bevonzza a „kirakatot nézegetőket”!

Ez egy egyszerű tény: jobban megmozgatnak minket a vizuális dolgok, mint egy szöveg. Gondolj arra, amikor egy cipőkkel vagy elektronikai termékekkel zsúfolt kirakatot nézegetsz – egy jobban elrendezett kirakat előbb éri el azt, hogy a járókelő be is lépjen a boltba. A képernyőkép (screenshot) a felhasználó számára a kirakata az alkalmazásodnak, és ha megfelelő, csodákat művelhet az applikáció letöltési esélyeit illetően! Szóval olyat válassz, ami megragadja az alkalmazásod lényegét, a legfejlettebb, legegyedibb és leginkább lenyűgöző funkcióit!

Példa: Jena’s Place for PAWS

POINT-5

6. Növeld a forgalmat a jó értékelések segítségével!

Az alkalmazás-áruházak keresései azokat az alkalmazásokat favorizálják, amelyek a legjobb értékeléseket kapják. Egyszerűen hangzik, igaz? A kihívás abban rejlik, megszerezd azokat az értékeléseket. Kérd meg a felhasználóidat, hogy posztoljanak ilyeneket az alkalmazás-áruházban – és add meg nekik azt a vevői élményt, aminek hatására szívesen megteszik ezt neked és elmondják a nagyvilágnak, milyen nagyszerű az alkalmazásod!

Példa: The Smart Passive Income Blog App

Point-6

7. Válaszd azt a kategóriát, ahol lenni akarsz!

A felhasználók a kategóriákban keresik az alkalmazásokat, így az általad választott hatással van az applikációdra. Amikor erről döntesz, ne csak azt vedd figyelembe, nagyjából mennyi vevőt érhetsz el az adott kategóriában, hanem azt is, mely vásárlókat fogod elérni! Ha a számodra legrelevánsabb kategóriát választod, az segíteni fog abban, hogy az alkalmazásodat a megfelelő helyen találják meg!

Példa: Kuwait News