A Facebook nemrég változtatott a borítóképen alkalmazható kép és szöveg szabályain, ezért érdemes megnézni, hogyan alkalmazkodtak ehhez az oldalon jelen lévő közösségi média szakértők és márkák. Az AllFacebook gyűjteményét hoztuk el nektek, amelyben 7 példa szerepel „legális” borítóképre.

Shama Kabani közösségi média szakértő arra használja borítóképét, hogy saját webcsatornáját reklámozza. A rajongók, akik a Facebook oldalára látogatnak, talán nem tudnak a YouTube videóiról, de a képen olvasható szövegnek köszönhetően nem nehéz észrevenni a linket:

facebookcover8

Elég egy pillantás és a Post Planner oldalára érkező látogatók pontosan tudják, mit ajánl a felhasználóinak a szoftver cég:

Facebookcover7

Melonie Dodaro közösségi média szakértő e szavak használatával minden, csak nem félénk (ráadásul a 20 százalékos szabályt se biztos, hogy betartja):

facebookcover10

A FreshBuzz Media okosan kommunikál, egy-egy szóval ki tudja fejezni, milyen szolgáltatásokat biztosít az ügynökségük a látogatóknak:

facebook4

A 12 Most blog pedig egy egyértelmű „call-to-action”-t alkalmaz, amelynek nehéz ellenállni:

Facebookcoverexample

És végül, de nem utolsó sorban itt az UFC példája, amely az elkövetkező harcokat promotálja és rendszeresen cseréli a borítóképeit (mivel a borítóképek megváltoztatásáról szóló sztorik megjelennek a rajongók hírfolyamában, ez egy nagyszerű ötlet). Itt van két példa az elmúlt két hétből:

Facebookcover6

facebookcover12

Van olyan nagyszerű eszköz, amelynek segítségével könnyen megállapítható a borítókép feltöltése után, hogy annak hány százalékát fedi szöveg. Csak be kell illesztened a Facebook oldalad linkjét és kiválasztani azt a területet, ahol szöveg található. Az eszköz csak becsült értéket tud adni az arányokról, ezért inkább útmutatóként használjátok. Egy másik mérőeszköz szintén segít vizualizálni azt a bizonyos 20 százalékot.

Ti megváltoztattátok a borítóképeteket, mióta a szövegre vonatkozó szabályok lazultak? Mutassátok meg a kommentekben, mit alkottatok!