A Facebook komoly változásokat tervez.
A Facebook mintegy 1,44 milliárd felhasználói bázisa napi szinten százezres nagyságrendben hoz létre különböző eseményeket, amelyek között vannak kisebb, privát meghívottak, de egészen a nagy, nyílt, akár ezres nagyságrendű résztvevők is.
Ahogy a közösségi oldal egyre inkább növekszik, az eseményekkel foglalkozó csapat úgy próbálgat újabb és újabb funkciókat, hogy minél több felhasználó aktívan és még élvezetesebben használja is ezt a szolgáltatást.
A Facebook Events termékmenedzsere, Aditya Koolwal adott most egy exkluzív betekintést a Mashable újságírójának, hogy milyen fejlesztések vannak tervben. Koolwal egyébként a hírfolyamon dolgozott nagyjából egy évig, majd 2013-ban került át az Events csapatához.
Több esemény a hírfolyamban
Az Events csapata azt reméli, még gyakrabban megjelennek majd a hírfolyamban azok a visszajelzések, amikor egy-egy ismerősük csatlakozik egy eseményhez. Fontosnak tartják, hogy a különböző események még inkább kerüljenek a facebookozók szeme elé.
Események a hírfolyamon túl
Nem csak azt tartják fontosnak a Facebooknál, hogy azon eseményekkel találkozzunk, amelyeken részt vesznek az ismerőseink, hanem ajánlanak is nekünk egy legördülő listából kapcsolódó eseményeket. Ezek akár hetekkel, hónapokkal lehetnek például egy koncert után, de ha a Facebook szerint az minket érdekel, akkor azt szeretné, hogy időben értesüljünk róla.
Események megosztása a Messengeren belül
A Messenger alkalmazásnak havi szinten mintegy 600 millió aktív felhasználója van. Az Events csapata azt szeretné, ha az alkalmazáson belül úgy tudnánk majd egymással megosztani eseményeket, hogy ahhoz ne kelljen elhagyni a Messengert.
Szorosabb integráció
A fentieken túl tervben van az is, hogy a szervezők csoportos üzenetküldést kezdeményezhessenek a vendégek felé, természetesen ezt is a Messenger alkalmazásban.
Akik nincsenek a Facebookon
Koolwal azt nyilatkozta a lapnak, hogy több olyan visszajelzés eljutott hozzá, miszerint sokaknak nem tetszik, vagy kényelmetlenséget okoz, hogy azokat nem lehet meghívni egy eseményre, akik nincsenek regisztrálva a közösségi oldalon.
Bár az Events csapata még nem kezdett bele a kísérletezésekbe, már tervezik, hogy ezt az akadályt hogyan lehetne legyőzni. A megoldásig valószínűleg még 2016-ig várni kell, de elképzelhető, hogy e-mailen keresztül is meg tudunk majd hívni ismerősöket az általunk létrehozott eseményekre, akik anélkül visszajelezhetik részvételi szándékukat, hogy létrehoznának egy fiókot a Facebookon.
Privát események
A privát zártkörű eseményeknél fontosak a visszajelzések, vagy az, hogy a meghívó egyáltalán látta-e magát a szerveződést. Hasonlóan a Messengerhez, ahol látjuk, a másik fél olvasta-e az üzenetünket, elképzelhető, hogy a zártkörű rendezvényeknél is érkezhet ehhez hasonló funkció.
Önálló Events alkalmazás
Koolwalék játszadoznak a gondolattal, hogy saját alkalmazást is kaphatna az események. Igaz, házon belül egyelőre erre nincsenek komoly fejlesztési tervek.