A kulcsszavak kiterjedt tanulmányozása az első lépés a hatékony keresőmarketing kampányhoz. Ha elbuksz a megfelelő kiválasztáskor, talán az összes befektetésed hiábavaló lesz. A Business2Community 7 kulcsszó analízis tippjével egyszerű és hatékony stratégiákra találhatsz, amelyekkel megnövelheted a látogatások számát, valamint a konverzió javítása érdekében fókuszálhatsz a piaci résre, amelyet betöltenél.

1. Sürgősségi kulcsszavak

A sürgősségi keresés sürgősségi igényeket jelenít meg. Például ahelyett, hogy arra keresnék „virágok” vagy „virág kiszállítás”, gépelhetem azt, hogy „24 órás virág kiszállítás” vagy „virág kiszállítás a rendelés napján”.

20120822_keyword_flatten

A sürgősség, amely asszociációba kerül ezekkel a kulcsszavakkal, azt jelöli, nagyobb a valószínűsége annak, hogy a személy vásárolni fog. Az ilyen kereséseknek nem csak magasabb a konverzió arányuk, de azt is jelzik, hogy az emberek talán hajlandóak többet fizetni egy termékért vagy kiszállításért. A karácsonyi időszak kifejezetten aranybánya a last-minute vásárlási döntések szempontjából.

2. Beszéld a nyelvüket!

Vannak szavak, amelyeknek ugyanaz a jelentése különböző helyeken, míg más esetekben egyik és másik helyen kifejezetten más értenek bizonyos kifejezésen. A helyi terminológiának megfelelő információszerzés egyik egyszerű módja a Google kulcsszó eszközének használata, mellyel kiválaszthatsz egy specifikus országot, hogy összehasonlítsd a kulcsszavakat, amelyek érdekelnek. Egy másik alternatíva a Google ajánlásokat felhasználó keresések összevetése a kiválasztott ország esetében.

20120822_SpeakTheirLanguage_flatten

3. Fókuszálj az ideális vásárlódra vagy olvasódra!

Hogy megtaláld a kulcsszavakat, amelyek forgalmat és konverziót generálnak, próbálj olyan módosítókat használni, amelyek megfelelnek a piaci résednek. Ha olyan üzleted van, amely széles területen árusít, az olyan módosítók, mint a „nagykereskedő” vagy „kiskereskedő” szavak, segíthetnek az ideális ügyfél megtalálásában. Azok az emberek, akik a minőséget keresik, olyan módosítókat használnak, mint a „legjobb” és az „elegáns”, míg a legjobb árat keresők az „olcsó” és a „kedvezmény” szavakat használják, hogy megtalálják a termékedet.

4. Keresd a kulcsszavaid hosszú farkát!

A kulcsszavaid hosszú farok keresése (long tail search) alatt azt értjük, hogy hosszú kereső kifejezéseket adj hozzá a fő kulcsszavaidhoz. Például a „nyomott márka pólók” a hosszú farkát jelentik a „nyomott pólók” kifejezésnek.

20120822_LongTail_flatten

Néhány tipp a hosszú farkok fejlesztéséhez:

  • Használd az analitikákat, hogy meghatározd, mely kulcsszavas kifejezések vonzzák az embereket a leggyakrabban az oldaladra, amely egyben egy eszköz is, lehetővé téve a beolvadást és váltakozást az új kifejezések generálása érdekében.
  • Használj szinonimákat, többes számokat és módosítókat!
  • Használj több rendelkezésre álló eszközt a piacon, hogy információt szerezz a keresési trendekről!
  • Használd a Google Adwords szolgáltatását, hogy összehasonlítsd és megtaláld a nagyobb forgalommal járó kulcsszavakat!

20120822_UrgencyKeywords_flatten

5. Tanulj a statisztikából!

Gyakran érkezik olyan forgalom a keresésekből, amelyeknek semmi köze az oldaloptimalizáláshoz. A weboldalunk statisztikáinak elemzésével észlelhetjük azokat a kifejezéseket, amelyek extra látogatásokat generálnak és felhasználhatjuk ezeket további forgalomnövelésre.

Továbbá a statisztikák lehetővé teszik, hogy megfigyeld, mely módosítókat és kulcsszavakat érdemes használni a jövőben. Ha véletlenül jó pozícióba kerültél egy bizonyos kulcsszónál, képzeld el, mi történne, ha létrehoznál egy oldalt kifejezetten arra a kifejezésre optimalizálva. Érdekes, igaz?

6. Optimalizálj azokra a dolgokra, amelyek nem léteznek!

Nagyon sokan keresnek rá olyan dolgokra, amelyek nem léteznek. Az ilyen keresésekre kevés eredmény jön ki és általában alacsony minőségben. Ha az oldaladnak relatíve magas az ismertsége, néhány trükkel könnyen érhetsz el kiemelkedő pozíciókat.

A kifejezetten visszatérő típusú keresések azok, amelyek problémák és ügyek rövid idő alatt történő megoldására vonatkoznak. Például nem tudhatod, hogyan lehet egy hét alatt leszokni a dohányzásról vagy hogyan pozicionálj egy weboldalt 24 óra alatt. Azonban írhatsz róla egy cikket (a címben használva a megfelelő kulcsszavakat), melyben elmagyarázod, miért lehetetlen ilyen célt elérni, valamint ajánlhatsz egyéb legitim alternatívákat.

20120822_doNotExist-a

7. Fókuszálj a speciális igényekre!

Sok üzlet ott bukik el, hogy nem célozza meg a vásárlói speciális igényeit. A leíró kulcsszó módosítókat használó hozzáférhető tartalom létrehozása azonban segíthet ezen bizonyos igények megtalálásban, miközben lefedsz egy versenyképes piacot olyan vásárlókkal, akik hajlandóak extra pénzt fizetni azért, hogy könnyen megszerezzék azt, amit keresnek.

Egy csökkent látású személy igazán értékelni fogja azokat az oldalakat, amelyek hozzáférhetőbbek számára a nagyobb betűtípus és grafikák miatt. Egy nagy lábméretű ember hajlandó lesz nagyobb összeget kifizetni azért, hogy olyan pár cipőhöz jusson, amely tényleg illik a lábára. Az olyan módosítók, amelyek méretre, színre, alakra vagy anyagra vonatkoznak, gyakran használatosak a ruházkodással kapcsolatos keresésekben.

Vedd számításba ezeket a tippeket, amikor legközelebb a weboldalad tartalmát írod és látni fogod, hogyan ugranak meg a keresőoptimalizálási értékeid!

Nektek vannak további tippjeitek? Mit adnátok hozzá a listához?