A KISSmetrics blogja 8 fontos statisztikai adatra hívja fel a figyelmet, amelyek különös fontosságára 18,000 kisvállalkozás e-kereskedelmi oldalának vizsgálata derített fényt. Ezek segíthetnek képet adni az aktuális marketing és fogyasztói viselkedés trendekről az e-kereskedelem világában, és jobb esélyt biztosítani az üzlettulajdonosoknak, hogy elérjék céljaikat.

1. A keresés még mindig releváns és a legfontosabb fókuszpont.

Invesztálj be egy hosszú távú SEO (search engine optimization, azaz keresőoptimalizálás) stratégiába, amely segít a Google elhelyezésed javításában! Ehhez elengedhetetlen a megfelelő kulcsszavak kigondolása és az alapjában véve okos tartalommarketing!

2. Ha közösségiről van szó, figyelj a Facebookra, a YouTube-ra és a Twitterre!

A YouTube biztosan felülteljesít minden más hálózaton egy tekintetben:  jobb eredményeket hoz az oldalon töltött idő és a megtekintett oldalak/ látogatás statisztikák tekintetében is.

1

Elsődlegesen azonban építs fel egy erős megjelenést Facebookon és Twitteren, és amint az időd és az erőforrásaid engedik, kísérletezz kampányok futtatásával és tartalomkészítéssel YouTube-on!

2

3. A leggyorsabban növekvő forgalomforrások a mobil, a CPC és a YouTube.

Legalábbis az e-kereskedelmi oldalak számára. Az értékesítések nagy része már mobilon zajlik, ezért fontos, hogy az áruházad optimalizálva legyen a mobil forgalomra. Ha pedig CPC (cost-per-click) kampányokat futtatsz, pontosan kövesd, hogyan teljesítenek, mert az árak könnyen a magasba szöknek. Emellett egyre több oldal alkalmaz videó marketinget, ezért bizonyosodj meg róla, hogy az egyik szemedet mindig a konkurencián tartod és te előbb veted be a videókat, mint ők!

4. Hétköznap futtass marketing kampányokat!

A promóciókat és a marketing kampányokat érdemes a hét közepén indítani, hogy minél több emberhez érjenek el. A cikk szerzője is elismeri, hogy ez meglepő, hiszen azt gondolnánk, az átlagembernek sokkal több ideje lenne webáruházakban böngészni hétvégén, de az adatokat azt mutatják, hogy ekkor bizony visszaesnek a számok. Ez a grafikon megmutatja a forgalom alakulását napokra bontva:

3

5. Fókuszálj az ügyfelek megtartására és a visszacsábításukra!

A visszatérő vásárlók drámaian felülteljesítenek az újakon az e-kereskedelmi oldalakon. Utóbbiak ugyanis átlagosan 2 perc 31 másodpercet töltenek el a platformon, míg előbbiek 5 perc 31 másodpercet. Alkalmazz olyan mechanizmusokat és indíts olyan kampányokat, amelyek specifikusan a múltbeli vásárlókat szólítják meg, hogy növeld az elköteleződést és az eladásokat!

6. Az átlagos e-kereskedelmi oldalnak kevesebb, mint 500 Facebook rajongója van.

Az e-kereskedelmi oldalak jellemzően kisebb Facebook közösséget tudnak felépíteni a többinél. Próbálj meg egy 1000 valódi rajongóból állót magadénak tudni és máris túlteljesíted az e-kereskedelmi oldalak több, mint 60 százalékát az interneten!

4

7. Egy Facebookról történő látogatás értéke 4-szer nagyobb, mint egy Twitterről érkezőé.

Egy Facebookról kiinduló látogatás átlagértéke 22 cent, a Twitternél ez 5 cent. Azaz egy e-kereskedelmi oldal látogatója, aki a Facebookról érkezik, 4-szer több pént költ el, mint aki a Twitterről kattint. Tehát fókuszálj arra, hogy a Facebookról generálj forgalmat az áruházadba, mert ez több bevételt fog hozni, mintha a Twitterre figyelnél!

8. A mobil forgalom 65%-a az e-kereskedelmi oldalakra iPhone-ról vagy iPadről érkezik.

Már volt szó arról, hogy a mobil a leggyorsabban növekvő forgalom forrás az e-kereskedelmi oldalak esetében, de ha a konkrét eszközökre fókuszálunk, kiderül, hogy az Apple termékek felelősek ennek legnagyobb részéért. Az iPad fiókokhoz köthető az e-kereskedelmi oldalak teljes mobil forgalmának 30, az iPhone fiókokhoz pedig 35 százaléka. Ezért ha mobilra optimalizálod az oldaladat, elsőként az Apple eszközökre tedd ezt meg, és ezután következzen a többi mobil termék.