Észrevettétek már, hogy egyre több kép jön szembe velünk a közösségi média felületeken? A felhasználók kedvelik a vizuális tartalmakat, ezért célszerű a használatukat beépíteni a marketing stratégiánkba: a vizuális tartalmak hétszer több lájkot és tízszer több megosztást kapnak, mint a linkek. Most a SocialMediaExaminer tippgyűjteményéből olvashattok részleteket.

1.  Írj szöveget a képeidhez!

Ha ezt megteszed, gyorsabba tudod átadni az üzenetedet a felhasználónak. Ráadásul az ilyen tartalmakat lájkolják és osztják meg leginkább a közösségi médiában.

add-text

2. Készíts kollázst!

Ha nem tudod eldönteni, hogy a sok jó képedből melyiket válaszd, miért ne használnád az összeset? Készíts egy kollázst, amelyhez segítségül hívhatsz rengeteg ingyenes szolgáltatást. Csak néhány példa:  Photocollage.net, Collage.com, Printmosaic.com, Collagemaker.me, Canva.com.

PicMonkey-Collage

3. Használj képszerkesztő programokat!

Ha megtetszik egy kép, de úgy érzed, hogy posztolás előtt ráférne egy kis ráncfelvarrás, akkor nyiss meg egy képszerkesztő programot. Vágj ki, méretezz, élesíts, adj hozzá szöveget és még, amit szeretnél!

A mai képszerkesztő programok közül sokhoz elegendőek a felhasználói szintű ismeretek, így könnyen és gyorsan javíthatunk egy-egy képen és a nagy egészet nézve, üzletünk megjelenésén is. Az alábbi képen a Mac-re elérthető néhány ilyen programot láthatjátok:

desktop-photo-editors

4. Ösztönözd képmegosztásra a felhasználót!

Ennek egyik legjobb módja, ha egy verseny vagy játék keretében kéred a felhasználókat arra, hogy osszanak meg fotókat. Ezt egyrészt ők is élvezni fogják, másrészt pedig te is kreatívan tudod megszólítani őket, miközben egy egész könyvtárnyi a termékedhez kapcsolódó képre fogsz szert tenni. A Social Imagevote alkalmazás például kiválóan használható erre:

2013-03-25_1815

5. Használd a borítóképeket!

Remélhetőleg lassan már minden Facebook oldal tulajdonosa megtanulja, hogy a borítóképek árulnak el a legtöbbet az üzletükről. Célszerű ezeket váltogatni annak megfelelően, hogy épp mit akarunk a legerősebben kommunikálni a márkáról. Ha például egy új termék bevezetése a legfontosabb aktuális üzenetünk, akkor egy időre váljunk meg az általánosabb borítóképtől és helyezzük a hangsúlyt az új termékre egy másikkal. A Starbucks  például szinte hetente cseréli a borítóképeit újabb és újabb ínycsiklandó képpel.

2013-03-25_1820

6. Segíts a képekkel!

Van, hogy a képekkel elmagyarázhatunk a felhasználóink számára egyébként bonyolultnak tűnő folyamatot. Egy útmutató, amely lépésről lépésre segíti őket egy bizonyos feladat megoldásában, általában erőteljes vizuális tartalomnak bizonyul. Ezen a képen például a WikiHow magyarázza, hogyan kell használni az Instagramot:

how-to-photos

7. Használj infografikákat!

Az infografikák vizuális reprezentációi a sokszor unalmasnak ható adatoknak, statisztikáknak, ráadásul gyorsabban és érthetőbben adják át ezeket a felhasználóknak, akik imádják és gyakran osztják meg az ilyen tartalmakat. Elvégre kinek van ideje manapság több oldalas felméréseket elolvasni?

infographic

8. Foglald képbe a pozitív kritikát!

Ha a márkád pozitív visszajelzést kapott egy felhasználótól, miért ne osztanád azt meg mással is? Készíts egy screenshotot és posztold! Ez még akár újabb rajongókat is hozhat a Facebook oldaladra.

reviews-as-images

A tanulság: tűnj ki a tömegből!

Törekedj a változatosságra és használj különböző típusú vizuális tartalmakat: vegyítsd a fotókat egyéb típusú képekkel. És ami a legfontosabb: bármit is választasz, mindig legyen érdekes és releváns az olvasóid számára!

Ti még mit adnátok hozzá a listához?