Azon agyalsz, más Facebook oldalak hogyan érnek el a posztjaikkal lájkokat, megosztásokat és hozzászólásokat? Ebben a cikkben a Social Media Examiner összegyűjtött 8 példát arra, hogyan hozhatsz létre Facebook posztokat, amelyek még több felhasználóból váltanak ki elköteleződést.
1. Oldj meg problémákat fotókkal!
Mire gondolunk? Posztolj egy egyszerű képet egy hozzáillő képaláírással, amely segítségével a rajongók megoldhatnak egy problémát, és máris növekszik a felhasználók napi aktivitása.
A Whole Foods arra használja ezt a posztolási technikát, hogy beszélgetésre ösztönözze a rajongókat és együtt a termékeikhez kötődő megoldásokat találjanak hétköznapi problémákra.
2. Hagyd, hogy a vásárlóid is szerepeljenek!
Az emberek imádják látni, ha a saját vagy a barátaik tartalmát megosztják a márkák. Használd a rajongóid tartalmát a sajátod helyett, hogy így adj virális lökést a bejegyzésnek! A tartalmat előállító személy közvetlen környezetében biztos sokra viszi.
A Starbucks egy tehetséges vásárlója rajzát tette közzé borítóképként, majd egy linket is megosztottak, amely a művész Instagram profiljára vezetett.
3. Kérdezd a vásárlókat!
Minden vevő azt akarja, hogy meghallgassák. Tegyél fel nekik kérdéseket, hogy hozzászólások formájában hallathassák a hangjukat. Kérd meg őket, hogy osszák meg vevői preferenciáikat, hogy segítsenek egy termék elnevezésében, nosztalgiázzanak veled egy kicsit és elmondják, milyen pillanatokon osztoztak a márkáddal.
Amikor a Skittles megkérte a rajongóit, hogy írják le a pillanatot, amikor kinyitottak egy csomag cukorkát, a poszt több, mint 5000 interakciót ért el.
4. Hagyd, hogy befejezzék a mondatodat!
Írj egy rövid mondatot, amelyből hiányzik egy szó és amelynek megadásával a rajongók komoly mennyiségű hozzászólást, lájkot vagy megosztást generálnak a számládra.
A Pringles egy ilyen posztot használt a nyári vakáció idején. A taktika bónusz eleme az volt, hogy mivel rákérdeztek arra is, ki melyik ízt részesíti előnyben a forró hónapokban, még visszajelzést is kapott a cég a termékeiről.
5. Kérd meg a rajongókat, hogy adjanak címet a fotódnak!
Gondolj az érzelemre, amelyet ki akarsz váltani és válassz hozzá egy képet, amely mellett lehetetlen lesz elhaladni! Töltsd fel, majd írj egy rövid leírást hozzá, amelyben invitálod a rajongókat a képaláírás kitalálására!
A National Geographic a világ legjobb profi és amatőr fotóit posztolja Facebook oldalára és egyúttal képaláírásokat kér a rajongóktól. Ez a poszt több, mint 250 ezer interakciót váltott ki.
6. Ossz meg idézeteket!
Az idézetek nagyszerűen használhatóak az emberek „Én is!” érzésének kiváltására. A Facebookon ez még könnyebb, hiszen a rajongók a lájkolással is ki tudják ezt fejezni. Egy idézet jó érzéseket kelthet a márkád felé és mélyebb kapcsolatot alakíthat ki a piacoddal Facebookon.
A Disney saját filmjeiből vett idézeteket használ, hogy inspirálja a közönségét és emellett néhány szórakoztató percet szerezzen a rajongóknak. Minden posztot egy teljes képpel tesznek közzé az elköteleződés növelése érdekében.
7. Gyűjts szavazatokat lájkkal vagy megosztással!
Kérd meg a rajongóidat, hogy lájkolnak egy posztot, ha az A opció tetszik nekik és osszák meg, ha a B opció. Mivel a szavazatok számlálása látható, a rajongók motiválva lesznek a részvételre.
A Walmart rendszeresen használ lájk vs. megosztás posztokat két, egymással versengő képpel és a lájk, illetve megosztás gombok grafikai megjelenítésével. Adnak hozzá egy rövid magyarázatot is, amellyel elmondják a rajongóknak, hogyan vehetnek részt a feladatban.
8. Használj hashtageket!
Ez egy relatíve új funkció Facebookon, s a # szimbólum használatával egy-egy kifejezés előtt növelni tudod a márka-, termék, és kampánytudatosságot egy szélesebb közönség körében.
A Sephora a „#OneQuickQuestion” hashtag segítségével igyekszik kialakítani az elköteleződést egy kampány iránt nem csak a jelenlegi, hanem remélt, új rajongóikban is.