Sok üzlet számára a Google+ rejtély marad. Ám ennek nem kell így lennie. Több mint 500 millió regisztrált és 343 millió aktív felhasználóval a Google+ egy nagyszerű platform lehet arra, hogy kapcsolatba lépj a vásárlóiddal és ebből valahogyan haszonra is szert tegyél – írja a Business2Community.

A Google+ hasonlít a Facebookhoz annyiban, hogy minden egyes felhasználó kialakítja saját hálózatát és hírfolyamában látja az ide tartozók posztjait a kezdőoldalon. Továbbá abban is van hasonlóság, hogy minden poszt három opciót nyújt az interakció terén:

  • a „+” (amely hasonló a Facebook lájkhoz)
  • a „Share” (akárcsak a Facebook megosztás, ez meg fog jelenni a követők hírfolyamában)
  • „Comment” (a Facebook kommenthez hasonlóan, minden hozzászólás megjelenik a poszt alatt)

FQGpEm-6v9OCzp9i5rs3Bl3UFx2lCpp2svf1ZYVVi9oBwDewLS0iQiX0dLKvwxYoE_CpzWRBkbtJdaMssWwDsSWBb6bZ-k-Q8aH5FQymFwewljECi4f2vC9E

A Google+ felhasználókat megkülönbözteti az, hogy aki itt igazán aktív, az általában jobban ért a technológiához, szeretnek az élvonalban lenni a technológiai trendeket illetően. Általában fiatalabbakról van ezért szó – a datadial infografikája szerint az átlag életkor a Google Pluson 18-24 év között van. Továbbá a Google+ felhasználói köre meglehetősen globális, az USA után Indiában van a második legnagyobb bázisa.

A barátokkal való kapcsolattartás egyik módja a Google Hangouts, amely igen népszerű a Google+ felhasználók között, ahogyan az ismerősök „csoportosítása” is a körök segítségével.

Most, hogy többet tudtok az oldalról, már csak az a kérdés maradt, hogyan lehet eladni a platformon és miként váltható ki több interakció a Google+ posztokkal? Lássunk 9 formulát!

1. Tegyél fel kérdéseket!

Így elindíthatsz egy beszélgetést és válaszadásra bátorítod a felhasználókat. Sokféle kérdést feltehetsz, például:

  • „Mi a kedvenc ________?”
  • „Emlékeztek arra, amikor _______?”
  • „Ti mit tennétek, ha ________?”

A kérdéseid kapcsolódjanak a márkádhoz vagy termékedhez, így növelheted az elköteleződést mind a posztod, mind az üzleted irányában.

Az alábbi a Marvel Entertainment példája, amelyben kérdést tesznek fel követőiknek és közben egy új limitált sorozatot promotálnak.

LDc8mam7oBoxtNcliHAqEIBms8XrT_yjXsmRmcnFm7uFDe_kdzUB9jM6dY2j577Kj7hrEU-K8EX5TvHRxx0wf7GePolU4KZMQn5dEqAPV8KSPfyUDUkx9kBr

2. Használj hashtageket!

Amikor hashtageket használsz, több megtekintést érhetsz el a posztodnál, hiszen adott esetben nem csak a követőid fogják látni. Kétféle út van:

  1. Új követőket találhatsz a gyakori hashtagek használatával.
  2. Saját márka kampányod számára hozhatsz létre egy közösséget.

A British Airways alábbi példája alapvetően a másodiknak felel meg, ők a #helloweekend hashtaget használták kampányukhoz. Bárki posztolhat a Google+-on ennek a hashtagnek a használatával, így sokan „belefuthatnak” a cég tartalmaiba is.

txFy3LW1bcXzTKdbd5tmmdyzbVawJWZXk75du6E8qOsvcudrXpWxhuvSaz6jyW8ssx4s7-llYTtnRzN9x7qcequZCvW0jyRcq6iAvkaxNIDet9E30zbNw2uZ

3. Használj vonzó képeket és fotókat!

Mint sok közösségi platform, a Google+ is egy vizuális oldal, ezért használd a terméked és a márka kampányod képeit!

A Starbucks vizuálisan is megmutatja, miről szól a posztjuk.  A kép egyértelműen elmondja, mikor lehet élni a kedvezménnyel és hogy a kávé, amelyre beváltható, kávét és gyümölcsöt is tartalmaz. Ezt a posztot több mint 600-szor +1-gyelték és 46-szor osztották meg.

i0gxRypOdOH1u_ob58E9a2l7cL1KmeELAafYj9Wzk_PrzyNEEJN-BptKHLRdQ8wBAP5atf5cJHIIF6ev58-LlXdidwiZmwSogTEfwNkWADqb4Ws9y4jnaIxe

4. Illessz be videókat a posztjaidba!

A videók különösen jól működnek Google+-on. Ezek segítségével személyesebb kapcsolatot építhetsz ki a követőiddel, cserébe pedig nőni fog az elköteleződésük. Ilyenkor mindenképpen ágyazd be a posztba a videót, így a felhasználóknak nem kell elhagyniuk a platformot, ha meg akarják azt nézni!

A Red Bull egy remek, a márkával kapcsolatos videót posztolt, amely bár nem kifejezetten az italukról szól, de összeköthető a fogyasztók életmódjával. Több mint 4 perces, de 400 +1-et, megosztást és kommentet gyűjtött össze.

DQJyBd3iw91W2UTdWJHJXy9Pz5ab8yPi7rwi58Oz3SYEloaCdsirB4d1B_hqE3mtbgZAVQutNgJCoO1-3Op83_dOS4Aj5DtMA0JBZNO2mb2wVObyxeVcK9_j

5. Posztolj inspiráló idézeteket!

Pozitív idézeteket használj, amelyek kapcsolódnak a márkádhoz és a képhez is, és természetesen a vásárlóidhoz és amelyek arra inspirálják a követőidet, hogy interakcióba lépjenek veled!

A Virgin légitársaság karizmatikus alapítójától, Richard Bransontól kölcsönzött egy idézetet:

DpFmrDj_thKPBs_82KvIYq1mojcJYC6Y19uokNNE31rXDXszWCQn3yBtC5gAkHuJxmltUCc-0b-CFlTBdFlz_vpc28E1PtPJitr02t_koc7C5Ktlcuxup8TJ

6. Említsd meg magadat!

A közösségi médiában gyakran az a célszerű, ha megemlíted, kik követnek téged vagy kik a nagyszerű vásárlóid. Ha viszont Google+-on szépen alakul az elköteleződési arányod, a legjobb, ha ezt a saját profiloddal ki is használdo. Miért? Amikor megosztják a posztodat, a profilod is megmarad a frissítésben. A téged említő link visszavezet a profil oldaladra, így azok, aki egyébként nem követőid, rákattinthatnak a linkedre, ha valaki olyan osztja meg azt, akit követnek.

Az H&M is ezt teszi a több megtekintés, a potenciális új követők és a nagyobb elköteleződés generálása érdekében. Ez a poszt több mint 1,100 interakciót ért el.

1P-a8cg8dOFzViP40RjN_IAdjTmyZ9Vg7QPnBCClK3vGpF3IBh-TURVf0TMHx0efjNk6VWummAwhxGVYIQdq7DNntUa_Ju6zgz0FnkABc6cKV8l_SYW5TcyS

7. Kérj egy +1-et!

Ösztönözd a követőidet elköteleződésre azzal, hogy kérsz tőlük egy +1-et. Ez egy egyértelmű „call-to-action” és gyakran eredményez megosztást. Mondhatod például ezt:

  • „+1, ha tetszettek a korábbi posztjaink”
  • „+1, ha kedvelitek a ________ termékünket”
  • „+1, ha várjátok a _________”

A Cadbury UK alábbi példájában azt láthatjuk, hogy +1-et kérnek a követőktől, amennyiben tetszettek nekik az elmúlt másfél évben megosztott receptek és a hangoutok, amelyeket szerveztek. A poszt közel 600 interakciót generált.

qkTcfxffC8oBLgj45ClmkCGTbMnM9XYPJJBT30QMgixS6p1_06_tobLRYHoolBlIwRn5aGc_5zkWi7tFo5WI0MKuAfBohKFrhVzPeFjF0SZXqEy-2B5WiH84

8. Indíts videó chatet!

A Google egyszerűvé teszi ennek a lehetőségnek a kihasználását, ezért elég gyakran is alkalmazzák a funkciót (ellentétben az olyan oldalakkal, mint a Facebook). Amikor nemsokára indul a csoportos chat, posztolj róla, hogy felkeltsd az érdeklődést és részvételre bátorítsd a követőidet! A videó chat azt is elárulja rólad, hogy egy olyan cég vagy, amely szemtől szemben akar beszélni a követőivel.

A Ferrari Massimo Rivolával szervezett le egy ilyen alkalmat. Nem csak előtte, de az esemény után is folyamatosan posztoltak a témáról, arról érdeklődve, éltek-e a lehetőséggel a követőik.

3IbNZZU5_6fUHswSjPxLO2wj91Ze-dztM0OOG20rFmRqpntwk38mWmQ6Zx5uOsSiTkBbNfYoJbHig9ExsUBFTACMPcwQf7KthG2jSuHvOlZlJ7RUv7O_5osP

9. Írj hosszú posztokat!

Talán amiatt, hogy sok technológia iránt rajongó van a Google+-on, de a felhasználók itt értékelik a hosszabb bejegyzéseket. Ebben mindenképpen különbözik a platform a többi közösségi oldaltól, így a Facebooktól, a Twittertől vagy a Pinteresttől.

Az Android például arról posztolt, hogy új kártyákat adnak a Google Now szolgáltatáshoz. Több részletet is elárulnak a két új funkcióról a TV Cards és a Google Offers vonatkozásában is. A bejegyzés csaknem 1600 interakciót ért el csak a +1-eket és a megosztásokat számolva.

ZjCdgV-wu4Ymn7PycoFxw8AW1b-n2gWqTm0SsW1Wm3M2ULlgUkoN52g8pM6TYISGZw4_RV_WmXyyCF2WnyHlMkQcxjrBSQsGNnVxkWfyMA5V70pWNtIgS2Kq

Mi gondoltok? Fent vagytok a Google+-on? Hogyan használjátok? Próbáltátok már ezeket a posztolási formulákat? Osszátok meg, milyen sikereket értetek el és milyen leckékkel gazdagodtatok!