A Facebook oldalak tulajdonosai már az idővonalon is futtathatnak promóciós versenyeket, méghozzá egyszerűen és könnyen, óriási költségek és harmadik feles alkalmazásszolgáltató bevonása nélkül. Ennek eredményeként a kisvállalkozások is elgondolkodhatnak játékok indításáról, amelyekkel meglephetik a követőiket – írja a Practical Ecommerce.
Ehhez kapsz segítségül néhány már megvalósult példát. Ezek a versenyek idővonalon, illetve alkalmazás oldalakon futottak. Néhányuk hónapokig, némelyik napi rendszerességgel. A díjak pedig a pólótól az egyetemi ösztöndíjig terjedtek.
Eggo
Az Eggo egy klasszikus receptversenyt indított modern, közösségi hozzávalókkal. A rajongók az Eggo gofrik felhasználását igénylő kreatív receptekkel pályáztak, majd a közösség szavazhatott a galériában, hogy eldöntse, kik a finalisták. A végső győztes 5000 dollárt, azaz, több, mint 1 millió forintot vihetett el.
Diamond Candles
A Diamond Candles illatosított gyertyákat árul, amelyeket igazi gyűrűkbe illesztenek és akár 5000 dollárt is érhetnek. Így aztán a rajongók is imádják a márka heti versenyeit a Facebook oldalán. A díj természetesen mindig egy ilyen értékes gyertya. Az alábbi poszt például 5674 lájkot és 8134 megosztást ért el.
Zales
A Zales egy ékszerkereskedő cég, amely a rajongóitól azt kérte, posztolják a legjobb eljegyzési történetet egy játék keretén belül. A nagy nyeremény egy ajándék eljegyzési gyűrű volt és egy utazás Mexikóba. Ma már a legtöbben könnyen hozzáférnek webkamerákhoz és okostelefonokhoz, így a rajongóknak sem okozott gondot néhány eljegyzési jelenetet rögzíteni. Hogy demonstráljuk ennek a versenynek az erejét, csak annyit mondunk, hogy még a „Játék véget ért” poszt is közel 1000 megosztást és több, mint 11 ezer lájkot kapott.
Qwertee
A Qwertee limitált pólókat árusít, amelyek dizájnját művészek alakítják ki, a rajongók pedig szavazhatnak a kedvencükre. Napi játékokat szerveznek ajándék pólókért és kapucnis pulcsikért. A rajongók lájkolják az oldalt és posztolnak, hogy részt vehessenek ezekben, majd kommentet írnak vagy megosztanak, hogy még több esélyük legyen a győzelemre. Ha érdekel a napi játékok szervezésének világa, érdemes követned ezt a céget.
Dove
A Dove indított egy versenyt „A valódi szépséget meg kell osztani” (Real Beauty Should Be Shared) címmel. A játékban a rajongóknak le kellett írniuk, egy barátjuk miként képviseli a „valódi szépséget”, ezzel ünnepelve az igazi emberek természetes szépségét. A nyertesek a Dove új kampányának arcai lettek.
AXE
Az AXE Canada érdekes versennyel rukkolt elő férfi rajongóinak, akik üzeneteket hagyhattak Kanada űrhajósának visszatérésére. Ezeket egy digitális üdvözlőlap formájában adták át az asztronautának, a résztvevők pedig AXE termékeket nyerhettek. Ez a játék szép példája annak, milyen egyszerűen és kreatívan is lehet esélyt kapni egy ilyen kezdeményezésben.
Macy’s
A Macy’s fotóversenyében a rajongók a gyermekeikről készült képeket posztolhatták és aztán szavazhattak. Egy másik klasszikus játék remek közösségi hozzávalóval. Emellett pedig nagyszerű emlékeztető arra is, hogy a szülők imádnak dicsekedni a gyermekeikkel. A győztesek ráadásul 12500 dolláros ösztöndíjat kaptak (majdnem 3 millió Ft) és egy 350 dolláros (~77 ezer Ft) Macy’s ajándékutalványt – mindkettő tagadhatatlanul felkelti bármely szülő érdeklődését.
Finish
A Finish Canada játékával 300 ezer Facebook rajongóját ünnepelte. Az embereknek csak lájkolnia kellett az oldalt, hogy megnyerjék az egy évre elegendő mennyiségű mosogatószer-tablettát. Csak az alábbi poszt 3475 lájkot és 245 megosztást generált.
Sephora
A Sephora, mely szépségtermékekkel kereskedik, az Ashley és Mary-Kate Olsen nevével fémjelzett illatuk piacra dobását ünnepelte egy versennyel. A rajongók egy New York-i divatbemutatóra nyerhettek belépőt. Egy másik játékban a Sephora egy Costa Rica-i utazást ajánlott fel és egy termékcsomagot.