Facebookon a legfontosabb tér, ami rendelkezésedre áll, feltehetőleg a borítókép. És a jó hír az, hogy nincs szükséged nagy költségvetésre ahhoz, hogy igazán szórakoztatóvá, elköteleződésre ösztönzővé és informatívvá tedd! Csak egy kis kreativitásra kell, az inspirációt pedig szolgáltatják a Kim Garst által egy csokorba gyűjtött tippek.
1. Használj Polaroid képeket vagy Snapshotokat!
Klasszikus és népszerű dizájn és egyben praktikus is, hiszen egyszerre több képet is használhatsz.
2. Építsd be a profilképedet a borítókép dizájnjába!
Egy trend, ami nem akar kimenni a divatból.
3. Mutasd meg a termékeidet!
Az emberek azért lájkolják az üzleti oldaladat, mert kedvelik a termékedet, hát miért ne mutatnád meg azt a borítóképeden?
4. Használd a borítóképedet gondolatbuborékként!
Egyszerűen kivitelezhető és könnyen megoldható a rendszeres cseréje is, ezért egyértelműen jó választás bárkinek, akinek kicsi a költségvetése és/vagy limitált dizájntudással bír.
5. Mutasd be az alkalmazottakat!
A kisebb cégek személyesebb érzetet adhatnak az oldaluknak, ha megmutatják a munkatársaikat. A dizájn sem bonyolult, lényegében bárki elbír vele.
6. Mondd el a történetedet!
Az emberek imádnak kapcsolatban lenni olyan üzletekkel, amelyeknek nagyszerű az alapítási sztorija: ebből derül ki, hogyan és miért indult a vállalkozás. Sokkal inkább megbíznak majd benned és elköteleződést mutatnak irántad, ha ezt megosztod velük.
7. Légy hű a márkádhoz!
Amikor borítóképet készítetsz, fontos, hogy a végeredmény olyan legyen, ami nincs összeütközésben a márkáddal. Így például még a választott színeknek, a dizájnnak, a szóválasztásnak és az egész érzetének is összhangban kell lennie azzal, amit a márkád reprezentál.
8. Használj call-to-action felhívást!
A márkák világszerte örültek a hírnek, amikor a Facebook megszüntette szigorú szabályait a borítóképre vonatkozóan, ami a szövegek és a kép arányát, a call-to-action felhívásokat és a promóciókat illette. A Social Bakers még a borítóképén is ünnepelt:
Most már használhatod a borítóképedet a termékeid hirdetésére, verseny vagy promóció bejelentésére vagy, hogy a weboldaladra vezesd a látogatókat.
9. Ha kétségeid vannak, válaszd az egyszerűséget!
Nézzünk szembe a ténnyel: nem mindenkinek vannak dizájn képességei. Ha nincs meg a költségvetésed, hogy felbérelj valakit ilyen munkára, a logód, egy egyszerű idézet vagy a terméked fotójának használatával magad is készíthetsz valami jót. Jobb elismerni a határaidat, mint megpróbálni tervezni és kivitelezni valamit, ami túlságosan is bonyolult!
Te mire jutottál a saját borítóképeddel? Linkeld be a Facebook oldaladat, hogy megnézhessük!