Tavaly már írtuk itt a Marketing Morzsákon, hogy egyrészt a deepfake videók lesznek a jövő nagy kihívása. A jövőben, ha a technológia lehetővé teszi, gyakorlatilag megkülönbözhetetlen lesz az igazi és hamis videó, ami ellen óriási erővel kell küzdeniük a cégeknek és hatóságoknak. Ez az árnyoldala, van viszont egy viccesebb: ha a deepfak olyan helyekre kerül szórakoztatás céljából, mint a Snapchat vagy a TikTok. Előbbi tesztjei már kiszivárogtak, írtunk is róla a Marketing Morzsákon, utóbbi viszont most derült ki.
A Techcrunch derítette ki, hogy a ByteDance (a TikTok anyacége) is elkezdett dolgozni hasonló videókon, ami gyakorlatilag mozgóképpel csinálja meg azt, amit a faceswap alkalmazások. Ráadásul ez konkrétan három dimenzióban szkenneli az arcunkat, a minél pontosabb megjelenítés miatt.
Természetesen azonnal elindult egyfajta pánik a szisztéma miatt, mivel így a kínai cég még több érzékeny adatot tud összegyűjteni az emberekről. Kínában egyébként már teljesen természetesen az arcfelismeréses azonosítás, akár vásárlásnál is, így annyira nem ördögtől való a félelem, hogy így csak még több adatuk lesz felhasználókról.
Egyelőre bővebb információ nincs a funkcióról, az alkalmazások kódjában kutakodva fedezték fel ezeket, de nem lepődünk meg, ha hamarosan élőben is tesztelhetjük.