Nagyon furán hangzik a cím, pedig tényleg ez történik. A Global Alliance for Responsible Media kezdeményezésben olyanok vesznek részt, mint az Adidas, a Danone, a Mastercard, a Procter & Gamble, a Shell, a Facebook, a Google vagy a Twitter.

2019 júliusa és szeptembere között ugyanis nagyjából 620 millió káros tartalmat (cikket, képet, videót, kommentet) távolított el a felületeiről a Facebook, az Instagram és a Youtube, jelentős részüket még azelőtt, hogy azok a felhasználókig eljutottak volna. Viszont több mint 9 millió, másodpercenként nagyjából egy káros tartalom még így is eljutott az emberekhez. Egyre több a káros, veszélyes és gyűlölködő tartalom az neten, amihez egyre több ember fér hozzá, akik ráadásul egyre hosszabban böngésznek a tartalmak között. 

A reklámszakma viszont most egy közös program keretein belül  összehangoltan döntene a káros tartalmakról. A most elfogadott kezdeményezés olyan területeket fed le, mint a korhatáros tartalom, a drogok, a digitális szemét vagy a terrorizmus, és lehetővé teszi a csatornák, ügynökségek és hirdetők számára a káros tartalmak felismerését vagy például a gyermekek védelmét.

Egyszerűsítenék és hatékonyabbá tennék a kapcsolatot a szereplők között, valamint a káros tartalmak blokkolására, demonetizálására és eltávolítására is közös javaslatokat tennének. A Global Alliance for Responsible Media a Világgazdasági Fórumon ismertette elképzeléseit a fenntarthatóbb és felelősségteljesebb digitális környezetről, ami védené úgy globálisan a társadalmat.

Egyelőre csak a főbb elképzelések hangzottak el, de hogy a gyakorlatban hogyan nézne ki a dolog, arról nem sok szó esett. Csupán annyi, hogy céljuk egy olyan médiakörnyezet kialakítása, ahol a gyűlöletbeszéd, a zaklatás, és a félreinformálás kiszűrhető, és ahol a személyes adatok védelme az elsődleges.