A hatásvadász cím a Youtube-on vagy akár Instagramon, sőt Facebookon terjedő ételvideóknak szól, és még fontos szerepet kap a későbbiekben. Nem azokról a videókról van szó, amikben egy recept elkészítését lehet gyorsítva megnézni, hanem ami nagyon látványos, nagyon egyszerű, és roppant kézenfekvő tippeket és trükköket mutat be. Népszerűek, nagyon sokan nézik meg, de jelentős részük teljesen kamu, és a végeredmény csak ritkán lesz olyan, mint a videón.
A BBC újságírója arra vállalkozott, hogy kipróbálja a legnépszerűbbeket, nem túl nagy sikerrel. És hogy akkor miért érdemes mégis ilyen videókat feltölteni? Mert a clickbait tartalom miatt sokan újra és újra megnézik őket, vagyis a csatornának magasabb lesz a nézettsége, sokan fel is iratkoznak, mert bár soha nem próbálják ki egyik tippet sem, de jó ötletnek tűnik. És a clickbait az, amit a Facebook és a Youtube algoritmusai meg is halálnak, vagyis virálisan elkezdenek terjedni a videók.
Forrás: BBC