Nem hiába mondják, hogy hirdetni a Facebookon és a közösségi oldalakon bárki tud, de azt már csak kevesen tudják, hogy hogyan érdemes. Ezt bizonyítja a milliárdos Michael Bloomberg példája. New York korábbi polgármestere most az elnöki székért indulna, és erőforrást nem sajnálva kampányol.
Az elmúlt 90 napban 60 millió dollárt költött Facebook-hirdetésre, mivel későn szállt be a versenybe, ezért gyakorlatilag ész nélkül elkezdett hirdetni a Facebookon.
De nem csak Facebookon, máshoz is hirdetett, az elemzések és saját bevallása szerint 528 millió dollárt költött el néhány hónap alatt a kampányára. Az NPR szerint ez a legdrágább saját finanszírozású kampány az amerikai történelemben, ugyanis a Bloomberg mindent önerőből fizetett, nem akart támogatókat, illetve az idő szűke miatt valószínűleg nem is tudott volna szerezni túl sok mecénást.
Egyelőre viszont katasztrofálisan alakul számára a választás, ugyanis a hirdetésektől várt siker nem jön. A legszembetűnőbb statisztika ezzel kapcsolatban, hogy 60 millió dollárt költött facebookos hirdetésekre, és mindössze 1651 dollárt az Amerikai Szamoa közösséghez célzott facebook-reklámra. Az egyetlen kisebbség, ahol nyert, az az Amerikai Szamoai kisebbség. Olyan helyeken, ahol több millió dollárt költött Facebook hirdetésre, de nem megfelelően targetálta, még a 15 százalékot sem érte el.
Forrás: Forbes