Van valaki, aki valaha elejétől a végéig átrágta magát egy-egy alkalmazás felhasználási feltételein? Persze egy ideális világban, mindenki mindent alaposan átolvas, mielőtt bármihez a hozzájárulását adná, de a legtöbben úgy vannak ezzel, hogy nem értik a szakkifejezéseket, a jogi csűrés-csavarásokat, és egyébként is pont arra vannak a jogvédők, hogy néha szóljanak, ha valami nem oké egy népszerűbb közösségi oldal feltételeivel.
Szerencsére született egy infografika arról, hogy a hiba valószínűleg nem csak a felhasználókban van, megnézték ugyanis, hogy átlagos olvasási sebességgel mennyi időbe telne végignyálazni a felhasználási feltételeket.
A következők derültek ki:
- A legrövidebb felhasználási szerződés is több ezer szóból áll.
- A 18-34 év közötti korosztály 94 százaléka nem olvassa el.
- Átlagosan 250 órába telne minden embernek, hogy átrágja magát a digitális szerződésein.
- A leghosszabb a Microsoft szerződéskötege lenne, ami több mint egy órányi olvasnivalót jelentene, ha valaki rászánná magát.
- A TikTok és a Spotify is elég hosszan taglalja a tudnivalókat a megközelítőleg 8000 szavas szerződéseikkel.
- Az Instagram feltételein viszont kevesebb mint 10 perc olvasással túl lehetne jutni.
Forrás: Social Media Today