Nem csak a saját hibás döntésük, de a sors is úgy hozta, hogy jelenleg a legnagyobb közösségi oldalas kommunikációs baki, amit el lehet követnie egy márkának, a Wendy’s étteremlánc nevéhez kapcsolódik. Pedig alapvetően erősek voltak a közösségi kommunikációban, de az utóbbi napokban bebizonyították, hogy elég egy rossz taktikai lépés, és az egész eddig felépített stratégia, márkapozíció és népszerűség összeomlik egy jó szándékú Twitter-bejegyzés miatt.
George Floyd halála gerjesztette megmozdulások a fekete közösség esélyegyenlőségéről, és az intézményesített rasszizmus elleni fellépésről szól. Rengeteg márka állt az ügy mellé, a Wendy’s két hete azt tette ki a Twitterre, hogy ők is támogatják a törekvéseket, és a csatornájukon “felerősítik a fekete hangokat” azaz hangsúlyosabban foglalkoznak majd a kérdéssel, mert fontos számukra a téma, aztán két hét csend következett. Annyit sem posztoltak, mint előtte, és inkább teljesen elnémult a Twitter, mintsem bármilyen támogató, edukációs vagy figyelemfelhívó posztot tettek volna közzé. Aztán június 4-én annyit írtak, hogy fontos, hogy mindenki tájékozódjon a témában, ők is azt teszik, majd újra csend következett.
Ekkor már végképp sokan jelezték, hogy ez így nagyon nem jó, és ez többet árt a márkának, mintha egyáltalán nem írtak volna ki semmit. Aztán jött az atlantai eset, miután rendőrök a Wendy’s parkolójában lőttek agyon két férfit, akik ellenálltak az intézkedésnek. Az eset után az atlantai rendőrfőnök is lemondott, az egyébként is felkorbácsolt kedélyek pedig olyan mértékű lázadáshoz vezettek, hogy a franchise érintett kirendeltségét felgyújtották. A Wendy’s Twittere pedig továbbra is néma.
A szakemberek szerint ezzel a húzással végképp a szakadék szélére sodorta magát az étteremlánc, van még ugyan visszaút, de nagyon nehéz, és nagyon okos lépések kellenek most, hogy visszanyerjék az emberek bizalmát, és remélhetőleg példaként szolgál sok más cégnek, miért érdemes sokkal jobban átgondolt, profi és kidolgozott tervvel előállni, mint egy gyors, de meglehetősen rossz reakció.
Forrás: Adweek