Szeretetet nem lehet vásárolni, ezt pontosan tudják a marketingszakemberek, pedig kulcsfontosságú lépés a márkastratégiában, hogy szerethető legyen ne csak a termék, de a márka is. Ezzel érhető el, hogy minél nagyobb legyen az ismertség, és hogy kialakuljon egy olyan kötődés a vásárló és a márka között, ami hosszú távon is működni fog.
A Talkwalker 800 márka kommunikációját elemezte, hogy megpróbáljanak rájönni, mire kell odafigyelni, hogy minél nagyobb legyen a kötődés, a hűség, több legyen az interakció, majd 11 lépést vázoltak fel, aminek használatával jobban teljesíthet egy márka. Nem állítjuk, hogy mindegyik meglepő újdonság, de mégis jó egyben látni őket, és hatékonyabban lehet használni ezeket a vezérgondolatok például a social media kommunikáció tervezése során.
Nem ügyfélkör, barátok – A közösségi média egyik legnagyobb előnye, hogy alapjaiban meg lehet változtatni, hogyan gondolnak a fogyasztók a márkára. Ha nem ügyfélkörként, hanem barátokként kezelik őket, ők ezt viszonozni fogják.
CSR – Olyan dolgokat kell támogatni, ami a közönségnek is fontos.
Szponzoráció – Erős köteléket lehet kiépíteni azzal, ha a közönség kedvenc csapatait, eseményeit vagy mondjuk zenekarait támogatja egy márka.
Nosztalgia – A közös nosztalgiázás erősebb érzelmi köteléket hoz létre.
Dolgozói elkötelezettség – Olyan márkát kell építeni, ahol a munkatársak büszkék, hogy ott dolgozhatnak, mert ez kisugárzik.
Vásárlói elégedettség – Az ügyfélszolgálat az a hely, ahol a vásárló a márkával kommunikál. Ha jó az élménye, akkor a márkát is jobban fogja szeretni.
Az aktuális trendek ismerete – Aktuális témák mindig érdeklik a követőket.
Pozitív PR – A pozitív történeteket jobban szeretik a felhasználók, és erősebb lesz a kötődés.
Influenszerek – Olyan influenszerekkel érdemes együtt dolgozni, akik erős közösséget építettek fel és ugyanazok számukra a legfontosabb értékek, mint a márka számára.
Rajongók – Egy márkának is lehetnek rajongói, sőt lehet azon dolgozni, hogy rajongóbázis épüljön, és fenn is maradjon.
Törekvés – Törekedjünk arra, hogy nem egy termékről legyen szó, hanem egy életérzést kapjon a fogyasztó.
Forrás: Social Media Today