Egy új kutatás azt vizsgálta, hogy milyen tényezők befolyásolják azt, hogy ki mennyire aktív a közösségi oldalakon. A kutatásban az Egyesült Államok felhasználóit elemezték a Black Lives Matter mozgalom kapcsán, de az eredmények így is sokakat megleptek, főleg az a része, ami a politikai aktivitást vizsgálta.
Abban nincs újdonság, hogy sokan politikai mozgósításra és politikai kérdések megvitatására használják a közösségi médiát, így az sem lepett meg sok embert, hogy a válaszadók 36 százaléka mondta azt, hogy az elmúlt hónapban posztoltak olyan képet, ami a támogatásukat fejezi ki valamilyen politikai mozgalom iránt. Nagyjából ugyanennyien használták arra a közösségi oldalakat, hogy tüntetések, megmozdulások helyszínéről és részleteiről tájékozódjanak, és szintén hasonló számban (32 százalék) buzdították arra ismerőseiket, hogy vegyenek részt ezeken a megmozdulásokon.
A felmérésből az derült ki, hogy a latin-amerikai és fekete felhasználók nagyobb valószínűséggel posztoltak és kerestek információkat a témában mint a fehérek. A fekete közösség felhasználói arányaiban sokkal aktívabbak voltak mint a többiek. A 18-29 korosztály több mint fele posztolt a polgárjogi megmozdulásokról, míg a 30-49 éves korosztálynak már csak a 36 százaléka, és minél idősebb egy felhasználó annál kevésbé valószínű, hogy megszólalt a témában a közösségi oldalon.
A politikai hovatartozásról pedig az derült ki, hogy javarészt a demokrata szavazók azok, akik megszólaltak a témában, és ők azok, akik hashtageket is használtak, vagyis szerették volna, hogy a mondanivalójuk több emberhez eljut. Náluk jóval kevesebb az aktív republikánusok jelenléte a közösségi oldalakon. Viszont az is kiderült, hogy mindegy melyik oldal szavazója, az aktív használók többsége azt szeretné, ha a közösségi oldalakon olyan véleményeket olvashatna, amik alátámasztják a saját meggyőződését.