Közzétette a Google, hogy szerintük mire érdemes odafigyelni az idei karácsony előtt, és hogy hogyan változtak meg a keresések alapján az emberek szokásai.
Az egyértelműen kiderült, hogy az Egyesült államok lakosságának 62 százaléka idén szeretne minél hamarabb felkészülni a karácsonyra, hogy elkerüljék a tolakodást az üzletekben. Ezért azt tanácsolják az üzleteknek, hogy gondolják át idén az időzítéseiket, és amit lehet hozzanak előbbre, a karácsonyra szánt üzeneteiket és a leárazásokat szintén érdemes hamarabb elindítani.
Úgy tűnik, hogy az emberek már most elkezdtek karácsonyi ajándékokat keresgélni, és mindezt online teszik. Az is jól látszik, hogy a sokan használnak olyan kifejezéseket, amik a legjobb ajánlatot keresik, illetve arra is figyelmeztet a google, hogy sokan lesznek azok is, akik idén először állnak át az online rendelésre. Erre pedig fel kell készíteni az ügyfélszolgálatokat, vagy átgondolni, hogyan tudják a legegyszerűbbé és logikussá tenni a vásárlásokat, valamint ellenőrizzék le azt is a nagy roham előtt, hogy telefonról megfelelően működik-e az oldal.
Sokan keresnek olyan helyeket, ami a környékükön is elérhető, és a személyes átvételnél pedig az olyan megoldásokat, hogy lehetőleg az autóból se kelljen kiszállni, de legalábbis ne kelljen bemenni a vásárlótérbe.
Arra is figyelmeztet a Google, hogy most jött el az ideje, hogy a márkák megosszák a történetüket és céljaikat, ugyanis nagyon sokak idén a vásárlásukkal támogatni is szeretnék azokat a cégeket, amik a világjárvány miatt nehezebb helyzetbe kerültek.
A 27 oldalas bővebb tanulmány innen érhető el:
https://services.google.com/fh/files/misc/2020_retailholidayguide.pdf