Joe Biden fő technológiai tanácsadója, Bruce Reed már az elnöki kampány során is előhozta, hogy eljött az ideje annak, hogy a közösségi média cégek nagyobb felelősséget vállaljanak, milyen tartalmak jelennek meg az oldalaikon. A jelenlegi szabályozás szerint a Section 230 nevű törvény megvédi őket attól, hogy felelősségre lehessen vonni őket a felhasználóik által közzétett tartalmak és bejegyzések miatt. Az elemzők szerint ez most változhat.
Reed régóta sürget reformot a kérdésben, könyvet is írt arról, hogyan alakítja át a technológia a gazdasági, és a mindennapi életet, mindenfajta következmény nélkül, vagyis elmondható, hogy ez a téma valóban a szívügye. Az álláspontja szerint ha ezek a cégek a gazdasági érdekeik miatt, az árbevételük fejében engedik a káros tartalmakat és azok reklámjait, akkor azokért felelősséget kell vállalniuk, és mindenképpen moderálni kell az üzleti tartalmat. A könyvében arra a konklúzióra jut, hogy ideje teljesen újraírni a Section 230-at.
A változtatás a szenátus kezében lesz, és egyelőre nehéz megítélni a végkifejlettet, ugyanis mindkét oldalnak baja van a közösségi médiával. A republikánusok szerint az oldal cenzúrázza a konzervatív véleményeket, a demokraták pedig az álhírek miatt szeretnék megreformálni az egészet.
Forrás: CNBC