Valami olyasmi lehet a Clubhouse alapgondolata, hogy mindig izgalmas egy olyan közösséghez tartozni, ahova nem egyszerű bekerülni, legalábbis ez egy olyan közösségi oldal, ahova csak meghívni lehet embereket.
A Clubhouse azt mondja, hogy erre azért van szükség, mert a csatlakozás alapja, hogy az embernek jó hírneve legyen, vagyis hogy egy exkluzív klub legyen. Valószínűleg nem hallottak a készítők az Iwiwről, ami hasonló elven indult, aztán nagyon gyorsan kiderült, hogy a meghívó és az exkluzivitás nem járnak kéz a kézben.
Mindenesetre a Clubhouse abban valóban formabontó, hogy az egész hangalapú, vagyis aki megunta mások terjengős hülyeségét olvasni a többi oldalon, az most hallgathatja. A közösségi oldal lényege, hogy meghallgassuk egymást, minden felhasználó beszélhet az ötleteiről, gondolatairól, vagy megismerhet új embereket. Kicsit úgy kell elképzelni, mint egy podcastet, amibe bárki becsatlakozhat, bár a fejlesztők szerint a hangulat inkább olyan, mintha egy virtuális koktélparty lenne. Akik korán tudtak csatlakozni, azok közül sokan már előléptették magukat moderátorrá vagy influenszerré, a legfontosabb szabály pedig az, hogy a beszélgetéseket nem lehet rögzíteni.
Decemberben már 600 ezer felhasználó beszélgetett ezen a felületen, köztük olyan hírességek mint Oprah, Drake, Ashton Kutcher, Chris Rock vagy Kevin Hart. A cél az, hogy bárki beszélhessen bárkivel, és beszállhasson beszélgetésekbe, ezzel pedig az egész alkalmazásról mindenkinek az jusson eszébe, hogy egy elit társaságba csatlakozhat. Ennek ellenére úgy tűnik, hogy a társadalmi elit sem mentes az előítéletektől, ugyanis máris többen kritizálják az alkalmazást, hogy nem tesz semmit a zaklatók vagy éppen a gyűlöletbeszédek ellen.
Forrás: Mashable