A Facebook hírtartalmakkal foglalkozó részlege, a Facebook News már elérhető Nagy-Britanniában, így ez a második piac a világon, ahol személyre szabott hírválogatást lehet olvasni.
Tartalomszolgáltatási megállapodást kötött a Facebookkal több olyan nagy hírkiadó, mint a Channel 4, a Sky News és a Guardian. A Facebook és a hírszolgáltatók között már régebb óta nagyon az ellentétek, aminek az egyik legnagyobb oka az, hogy a hirdetések az olyan technológiai cégekhez vándorolnak, mint a Facebook vagy a Google, a médiaszereplőknek pedig egyre kisebb rész jut, miközben a felmérések szerint a hírtartalmakat a közösségi oldalakon fogyasztják a felhasználók. A feszültség másik forrása pedig az álhírek terjedése, és hogy a közösségi oldalak algoritmusai nem mindig a hiteles forrásból dolgozó, ellenőrzött adatokon nyugvó újságírást részesítik előnyben.
A hírek egy külön fülön jelennek meg a mobilalkalmazásban, és a legfontosabb napi történések mellett személyre szabott híreket is találnak itt a felhasználók. Ezeket az algoritmusok válogatják össze az érdeklődési köröknek és a korábbi interakcióknak megfelelően. A Facebook a tartalomelőállítóknak olyan tartalmakért fizet, amik először a Facebookon jelennek meg, szerintük ez új hirdetési lehetőségeket és feliratkozókat jelent a sajtótermékeknek. Az amerikai adatok szerint a Facebook News felületen 95 százalékban olyanok jutnak hozzá a kiadóvállalatok cikkeihez, akik korábban nem olvasták ezeket, vagyis növelik a látogatottságot.
Forrás: BBC