Úgy tűnik, mintha hirtelen a Clubhouse lenne az a közösségi oldal, amiről minden szól. Nagyjából hasonló folyamat zajlik, mint mikor mindenki IWIW-meghívót szeretett volna, de most globális az őrület, mióta a hangalapú közösségi oldalhoz szeretne mindenki csatlakozni, és már a Facebook is másolja.
A Clubhouse olyan, mintha élőben lehetne exkluzív podcasteket hallgatni, különféle témákban lehet emberek beszélgetésbe becsatlakozni, élőben lehet nyomon követni interjúkat vagy vitákat. Nem minden beszélgetésben lehet aktívan is részt venni, és eleve olyan mint egy klub, ahova csak azok csatlakozhatnak, akit egy tag meghív. Első körben mindenkinek csak két meghívója van, ennek ellenére a Clubhouse felhasználói tábora nagyon növekszik, vagyis előszeretettel csatlakoznak is azok, akik meghívóhoz jutnak. 2020 májusában indult 1500 felhasználóval, mostanra elérték a kétmilliót, aminek nagy löketet adott az is, hogy megjelentek hírességek is, akik aktívan használják az alkalmazást. Az egyik nagy kedvenc például Elon Musk, akinek a beszélgetését a Youtube-on is közvetítették, ez pedig azt váltotta ki, hogy még többen akartak csatlakozni a Clubhouse-hoz.
Mikor valakinek sikerül csatlakozni, akkor kiválaszthatja a témákat, amik érdeklik, mint például a technológia, könyvek, egészségügy vagy az üzleti élet, és az alkalmazás ezek alapján ajánl chatszobákat, ami olyan mint egy konferenciahívás, azzal a különbséggel, hogy itt néhány ember beszél, a legtöbb azonban csak hallgató. A beszélgetések később nem nézhetőek vissza, azonban vannak olyan felhasználók, akik rögzítik őket.
Néhány hónapig Kínában is sikerült elkerülniük a cenzúrát, ami miatt az országban aztán végképp megnőtt az érdeklődés az alkalmazás iránt, a meghívókat már pénzért is árulták azok, akik bejutottak a Clubhouse-ba, ahol szabadon beszélgethettek olyan politikai témákról, amikről egyébként nem. Február nyolcadikán azonban blokkolták az oldalt az országban.
Forrás: The Guradian, Marketing Morzsák