A vásárlási és pénzköltési szokások gyökeresen megváltoztak az előző évben, az otthoni munka és a megnövekedett képernyőidő miatt. 4380 olyan emberrel készített felmérést a Uswitch.com, akik rendszeresen vásárolnak online.
61 százalékuknál a vásárlásuk az aktuális trendeken alapszik, amihez a TikTok a legnagyobb inspiráció. Arra a kérdésre, hogy mikor vásárlásuk kapcsán inspirációt gyűjtenek, melyik platformot nyitják meg célzottan ebből a szándékból, 41 százalék mondta azt, hogy a TikTokot. 27 százalékuk az Instagramot, 18 százalék a Pinterestet, 8 százalék pedig a Youtube-ot.
37 százalék szerint a TikTok influenszerek inspirálják, ebben a kérdésben az instagramos influenszerek visszaszorultak 25 százalékkal a második helyre, és izgalmas, hogy mindössze 11 százalék mondta, hogy a barátaik befolyásálják a vásárlásaikat. Ennél is rosszabbul jártak a zenészek, akiknek a trendjei csak 6 százalék megkérdezett életében számít.
Jó hír az influenszereknek, hogy a megkérdezettek több mint fele, 55 százaléka nem hogy kerüli a reklámokat és a szponzorált tartalmakat, de úgy érzi, hogy segít a vásárlásban. Tízből hat ember pedig már inkább az online vásárlást részesíti előnyben ahelyett, hogy elmenne a boltba. Ez érthető abból a szempontból is, hogy a megkérdezettek 60 százaléka a vécén ülve véglegesíti a megrendelését, ami hát valóban nehezebb, de mindenképpen szokatlanabb dolog lenne egy áruházban.
Forrás: uswitch