A Dél-kaliforniai Egyetem kutatói azt figyelték meg, hogy a Facebook állásokat hirdető algoritmusai eléggé elfogultak. A tanulmány szerint a Facebook akkor jelenít meg hirdetéseket a felhasználóknak, ha a nemi identitásuk megfelel bizonyos iparágaknak vagy olyan munkahelyeknek, ahol több az adott nemhez tartozó munkavállaló.
Az ételkiszállító munkákat például inkább férfiaknak ajánlotta az algoritmus, ahogyan például az NVIDIA fejlesztői állásait is férfiaknak jelenítette meg. Míg a nőknek az Instacarthoz vagy a Netflixhez ajánlott állásokat. Mindezt úgy, hogy a hirdetők kifejezetten azt szerették volna, hogy demográfiailag kiegyensúlyozott közönséget szerettek volna elérni.
A Facebook a kutatás hatására megígérte, hogy utánanéznek a kérdésnek, és dolgoznak azon, hogy az álláshirdetések megjelenése ne legyen diszkriminatív, és hogy a mesterséges intelligencia esetleges elfogultságai ne befolyásolják a Facebook hirdetési piacát.
Forrás: Engadget