Az iOS 14 adatvédelmi frissítése után jelent meg az Apple-felhasználók készülékein egy olyan figyelmeztetés, a facebook és az Instagram applikációknál, hogy az adatgyűjtés engedélyezésének köszönhetően lehetnek ingyenesek az alkalmazások.
Azt már eddig is sokan mondták, hogy a közösségi oldal ingyenessége csak a felszínen az, hiszen cserébe az adatainkat és a viselkedési mintákat nyújtjuk át tálcán a vállalatoknak. A Facebook a megjelenő figyelmeztetéseket edukációs üzeneteknek hívja, ami több információt ad a felhasználóknak, hogy is működnek a személyre szabott hirdetések. Erre pedig azért van szükség, mert az iOS legutóbbi frissítése után a felhasználóknak kell engedélyt adni az adataik gyűjtésére, így szeretnék elmagyarázni, mi történik a begyűjtött adatokkal, és miért fontos, hogy más alkalmazások és weboldalak adataihoz is hozzáférjenek, vagyis ne csak azt kövessék nyomon, hogy mit csinál a felhasználó az alkalmazáson belül, hanem az egész tevékenységét monitorozzák.
Az iOS frissítése egyébként így is lehetőséget biztosít valamennyi adat gyűjtésére, hogy azt például perszonalizált hirdetések tökéletesítésére fordítsák, viszont nem adhatják el ezeket harmadik félnek.
Forrás: The Verge