hirdetés

Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással! Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással!

Az Európai Bizottság vizsgálatot indított annak megállapítására, hogy a Facebook megsértette-e az uniós versenyszabályokat a hirdetési piacon szerzett információk jogszerűtlen felhasználásával a versenytársak megkárosítására – közölte Margrethe Vestager, az uniós bizottság digitális korra felkészült Európáért felelős biztosa pénteken.

Az uniós biztos közölte: az Európai Bizottság azt vizsgálja, hogy a közösségi oldal visszaélt-e a rendelkezésére álló, nagymennyiségű adattal a versenytársak kárára, illetve, hogy a megszerzett adatok indokolatlan versenyelőnyt biztosítanak-e a vállalatnak az online apróhirdetések piacán.

A vizsgálat azt is fel fogja mérni, hogy a Facebook Marketplace nevű online apróhirdetési szolgáltatása megfelel-e az EU versenyszabályainak, vagy a felvetődött aggályoknak megfelelően jogszerűtlenül használja-e az üzleti szempontból érzékeny információkat saját szolgáltatása népszerűsítésére.

Vestager emlékeztetett, hogy a Facebookot havonta csaknem 3 milliárd ember használja, felületein csaknem 7 millió cég hirdet. A vállalat hatalmas mennyiségű adatot gyűjt közösségi hálózata felhasználói tevékenységeiről, ami lehetővé teszi számára, hogy hirdetéseivel meghatározott csoportokat célozzon meg. Felhívta a figyelmet arra is, hogy a Facebook olyan vállalatokkal is versenyez, amelyektől szintén adatokat gyűjt. „A mai digitális gazdaságban az adatokat nem szabad versenytorzító módon felhasználni” – szögezte le Margrethe Vestager.

Forrás: MTI