hirdetés

Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással! Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással!

Persze nem lehet azt mondani, hogy itthon nem lenne igaz, hogy a nagyszülők is előszeretettel használják a Facebookot, de azért csak elvétve lehet találni olyan nyugdíjas influenszereket, akik a nyugdíjas réteghez szólnak. 

Dél-Koreában viszont a gazdasági szereplők felismerték, hogy az 50+ felhasználók kifejezetten fontos célcsoport lehetnek, hiszen ők azok, akik hajlandóak költeni, és kifejezetten keresik a divat- és szépségápolási termékeket. Az elöregedő társadalomban egyre sikeresebbek azok a tartalomelőállítók és márkák is, akik felismerik, hogy erről a korosztályról butaság lemondani és úgy tenni, mintha ők már nem is számítanának. A felismerésnek és ezzel együtt a szépségideál teljes átalakulásnak pedig a közösségi oldalak a legfőbb mozgatórugói. 

A Vouge Korea főszerkesztője azt mondta a New York Timesnak, hogy bár az egész világon alulreprezentált ez a korosztály a szépség- és divatiparban, de úgy látja, hogy a koreai példa pozitív irányba mozdíthatja elő ezt az ügyet, és sokat lazít az életkorhoz kapcsolt, eddig meglehetősen szigorú normákon is, és figyelemreméltó, hogy az idősebb korosztály is megállja a helyét a fiatal modellek világában. 

“Nem a ráncnélküli arcbőrtől leszek fiatalos, hanem attól, hogy képes vagyok legyőzni az öregedéssel kapcsolatos félelmeimet, és új dolgokat próbálok ki” – írja az egyik 74 éves, és eléggé népszerű influenszer. Nem is feltétlenül az a céljuk, hogy a fiatalok az ő arcápolási szokásaikat kövessék, vagy tőlük lessenek el sminktrükköket, sokszor csak annyi, hogy megismerjék a történetüket, vagy szimplán csak jól szórakozzanak. Elmondásuk szerint Koreára ugyanis még mindig túlságosan jellemző az a gondolatmenet, hogy egy nő bizonyos kor felett már nem is nő. A fiataloknak pedig tetszik az a fajta szabadság, hogy ezek a nagymamák nem törődnek ezzel, a szenvedély, amivel élik az életet, ahogyan élveznek egy sminket. Egyre többen csatlakoznak a TikTokhoz is, és bár még mindig ritka, de egyre több márka gondolja úgy, hogy például a ruháikat idősebb modelleken is bemutatják. 

Forrás: NY Times