Az elmúlt évek egyik legnagyobb tech sikersztorija az OnlyFans, az a közösségi oldal, ami nem arról szól, hogy nagy márkák szponzorálják az influenszereket, hanem közvetlenül a közönség támogathatja a tartalomelőállítókat, akiknek jelentős része erotikus témákban posztol, annak ellenére, hogy az oldal legsikeresebb influenszerei közül a legtöbb soha nem gondolta, hogy ilyen munkát vállalna. 2020 tavaszán 30 millió felhasználója és 450 ezer tartalomelőállítója volt az oldalnak, 2021 márciusára már 120 millió felhasználó nézheti az egymillió tartalomelőállító bejegyzéseit.
Például az egyik legkeresettebb férfi influenszer, Lex Lederman, aki felújításokon dolgozott vagy adótornyot telepített 300 méter magasban napi 15-16 órában. A feleségével és gyerekeivel él a farmján, és mióta napi pár óra munkával többet keres, mint az élete kockáztatásával, úgy gondolja megtalálta azt a munkát, ami tényleg a legjobb lehet számára. Kezdetben csak félmeztelen, majd a felesége unszolására teljesen meztelen képeket tett ki, és most már az előfizetői explicitebb szóló videókat is láthatnak tőle. Van, aki a Covid miatt elveszített munkáját próbálta itt pótolni, és először csak bikinis szelfiket tett fel, majd ahogyan egyre magabiztosabb lett, bevállalósabb bejegyzéseket is közzétett, és ebből finanszírozza az egészségügyi iskoláját, más a diákhitelét fizeti az így megszerzett pénzből. Azt mondják, hogy az előfizetőkkel kialakul egy közvetlenebb kapcsolat, és az is megfigyelhető, hogy nem csak a kifejezetten fiatalok, de az idősebbek is beszállnak a tartalomelőállításba. Ők azok, akiknek pedig az a legfontosabb érv a munka mellett, hogy többet lehetnek a gyerekeikkel.
Forrás: The Guardian