A TikTok növekedéséről mindent elárul, hogy még az sem lassította le az alkalmazást, hogy idén elvesztette az egyik legnagyobb piacát, Indiát. Úgy tudni, lassan egymilliárd felhasználót lehet elérni az alkalmazáson, és egyre nagyobb érdeklődést vált ki a marketingesekből is. Hatalmas a lehetőség a platformon a márkaismertség növelésére, sőt akár közvetlen értékesítések generálására is, de még mindig nem egyértelmű, hogyan hozhatja ki egy márka a lehető legtöbbet.
Becca Sawyer, a TikTok kisvállalati megoldások részlegének vezetőjével készült interjúból kicsit több derül ki a jó marketingkommunikáció részleteiről, mint az eddig már számtalanszor ismételgetett mantra, vagyis, hogy ne reklámokban, hanem TikTok videókban gondolkodjanak. Az interjúból kiderült, hogy
- A márkák sokszor azzal rontják el, ha túlgondolják az egészet.
- Azt tanácsolják, hogy a márkék is használják úgy a felületet, mint a felhasználóik, azaz szálljanak be a beszélgetésekbe, vegyenek részt a kreatív videókészítésben, és gondolkodjanak kifejezetten TikTok módra.
- Építsenek narratívát, azaz ne csak beszálljanak egy beszélgetésbe, hanem indtsanak új beszélgetéseket.
- A legnagyobb hiba, ha a kattintások alapján mérik a sikert. Azok a márkák érhetnek el ezen a platformon sikereket, amelyek hitelesek, és közösségiek, vagyis bekapcsolódnak a beszélgetésekbe, részt vesznek a mindennapi pörgésben.
- Néhány jó példa lehet az Aerie, akiknek a nadrágját 200 ezer százalékkal többen keresték, miután megjelentek a TikTokon. De nem olyan régen a GAP barna pulóvere lett nagy sláger és a #gaphoodie hashtag több mint 6,7 millió megtekintést zsebelt be. Itt az egyik felhasználó indította el a lavinát egy vintage pulóverrel, ami annyira népszerű lett, hogy a GAP visszahozta a boltokba. De vannak olyan családi vállalkozások is, akik nem is tagadják, hogy a bevételük 90 százalékát a TikTok-nak köszönhetik.
- Aki most kezdené el az egészet, annak a szakember azt javasolja, hogy először ismerkedjen a platformmal. Olvassa a kommenteket, nézze meg, mi népszerű, milyen kihívások, kulturális utalások működnek, hogyan használják márkák a platformot, és hogyan találják meg mások a népszerű témákat.
Forrás: Social Media Today