Miután Kim Kardashian is fizetett hirdetésben biztatja követőit, hogy fektessék megtakarításukat kriptovalutába, most figyelmeztetést adott ki az amerikai pénzügyi hatóság, arról, hogy azért, mint minden befektetésnek, ennek is megvannak a kockázatai.
A hatóság úgy véli, hogy a kriptovaluta olyan hívószó lett, amiből sok ember nem szeretne kimaradni, pedig ez nem egy olyan dolog, mint hogy megveszi-e valaki a legújabb telefont, vagy cipőt, amit az influenszerek ajánlanak. Viszont elég kevesen vannak, akik valóban ismerik is a kockázatokat. A hatóság szerint az influenszerekek is nagyobb körültekintéssel kellene igent mondania az ilyen megkeresésekre, mert nagyon gyorsan elveszíthetik a követőik bizalmát, miután sokan elbukják a megtakarításaikat a megfelelő tájékoztatás hiánya miatt. Például azt sem tudják a legtöbben, hogy a piac szabályozott-e, hogy ki és mikor hozta létre a reklámozott kriptovalutát, és van-e bármifajta védelmük, ha kiderül, hogy csalás áldozatai lettek. Fontos lenne az is, hogy az ilyen termékek hirdetését sokkal szigorúbban szabályozzák, mert a célcsoport tagjai gyakran olyan kiszolgáltatott csoportok, akik veszélybe sodorják az egész pénzügyi jövőjüket.
Forrás: The Guardian