A múlt héten attól bolydult fel a közösségi média, hogy a Lush bejelentette, hogy szinte teljesen maga mögött hagyja a közösségi média világát, csak a Twitteren és a Youtube-on marad jelen. A bojkott addig tart, amíg ezek az oldalak nem jelentenek biztos közeget a felhasználók számára.
Mark Constantine, a Lush vezetője arról beszélt a bejelentés után, hogy egészen egyszerűen úgy érezte, hogy nincs más választása azután, hogy kiszivárogtak azok a belső információk, melyek szerint a Facebook is tudott arról, hogy a fiatal lányok mentális egészségének árt az oldal. Mivel a vásárlóik jelentős része ebből a korcsoportból kerül ki, így úgy érezték, hogy egészen egyszerűen felelőtlenség lenne ezeket a fiatalokat olyan oldalra csábítani, ami veszélyes számukra, még akkor is, ha ezzel a lépéssel az elemzők szerint 10 millió fontot veszítenek, és cégen belül sem teljesen egységes az álláspont. Constatine azt mondta, hogy az elejétől kezdve egy olyan vállalatot szeretett volna felépíteni, ami etikus. Bár már korábban is otthagyták a közösségi oldalakat, a vezető azt mondta, hogy ezt nem egy PR-fogásnak tartja, sőt az, hogy ez előtt kénytelenek voltak visszatérni, inkább arra bizonyíték, hogy nem csak az emberek, de a márkák számára is addiktívak ezek az oldalak.
Emlékeztet arra is, hogy azok a problémák, amik a közösségi oldalon jelen vannak, nem hétköznapi, könnyed kis gondok, mint hogy pattanásos-e a bőr, vagy szárítja-e a festék a hajat, hanem olyanok, amelyek fiatalok öngyilkosságához vezetnek. Éppen ezért egy olyan márka, aki azt állítja, hogy törődik a vásárlóival, nem hunyhat szemet az ilyen problémák felett.
A témáról Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője is beszélt a Life TV műsorán, amit itt lehet megnézni.
Forrás: The Guardian