Hatvan cég támadja a Facebookot amiatt, hogy rendszeresen tiltják a hirdetéseiket, a cégek felét pedig tiltja is a közösségi oldal. A hirdetések női egészségügyi termék kategóriába esnek, a Facebook pedig kifogásolja, hogy felnőtteknek szánt tartalmat szeretnének megjeleníteni az oldalon.
A Center for Intimacy Justice szervezet jelentése arról ír, hogy a Facebook hirdetési irányelvei tiltják a reproduktív egészségügyi termékeket vagy szolgáltatásokat, amelyek a szexuális élvezetre összpontosítanak, de hogy mi kerül ebbe a besorolásba, az a szervezet szerint teljesen kiszámíthatatlan és önkényes. A jelentésben részt vevő hatvan cégnél előfordult már, hogy a Facebook egyik vagy másik alkalommal elutasította a hirdetéseit. Körülbelül fele azt mondta, hogy a fiókját is felfüggesztette a közösségi oldal. Az egyik ilyen cég a Joylux, amelynek termékeit a nők a medencefenék izmainak erősítésére használhatják, de a Facebook szerint ez pornográf, az olyan hirdetéseket, amelyekben a vagina szó szerepel, azonnal tiltja, hiába, hogy a termék a menopauza tüneteire nyújtana segítséget a nőknek. A Joylux most csak úgy tud hirdetni a közösségi oldalon, hogy nem tudja megmutatni, hogyan néz ki a termék, és azt sem tudják elmagyarázni, hogy mire jó.
A Meta azt mondja, hogy lehetnek hibák a hirdetések engedélyezésében, de törekszenek arra, hogy átlátható legyen a rendszerük. A jelentés szerint azonban a Meta nem alkalmazta ugyanazokat a szabványokat a férfiakat célzó hirdetésekre, sőt ott a szexista és olyan hirdetések is engedélyezettek, amelyeket egyértelműen nem egészségmegőrzésre vagy javításra szántak. Példaként egy merevedési zavar elleni tabletta hirdetését hozták, amely „nedves forró amerikai nyarat” ígért. Egy másik, egy síkosítót népszerűsítő azt mondta, hogy a testápoló „csak a férfiak egyedüllétére készült”.
A cégek azt szeretnék, ha a szabályozás egységes, átlátható, és nem ad hoc jellegű lenne, illetve ha nem mosnák össze az egészségügyi termékeket a szexuális segédeszközökkel.
Forrás: Engadget