Most tartja a Google az éves fejlesztői konferenciáját, és ilyenkor szoktak arról is beszélni, milyen újításokra lehet számítani a közeljövőben a felhasználóknak. Frissítést kapnak a keresési funkciók, a Térkép, lesznek új hirdetési formátumok és biztonságos fizetési lehetőség is.
A Google Térkép egyesíti az Utcaképet és a légifelvételeket, hogy átfogóbb, interaktívabb digitális modellt hozzon létre a világról. A saját eszközön keresztül lehet sokkal élményszerűbben megnézni majd, hogyan néz ki egy környék, nevezetesség, étterem vagy népszerű helyszín, ez pedig kifejezetten olyan funkció lesz, amire érdemes odafigyelni az olyan vállalkozásoknak, akik így szeretnének kedvet csinálni a potenciális ügyfeleik számára. Ezen kívül új hirdetési lehetőségek is érkeznek, a képernyőn megjeleníthető többlet információk turisztikai vállalkozásoknak lehetnek kifejezetten hasznosak.
A Google azt is bejelentette, hogy több régióra is kiterjeszti a Maps környezetbarát útválasztását, valószínűleg Európával kezdődően, miközben egy új „ARCore térinformatikai API-t” is elindít, amely lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy új AR-szolgáltatásokat építsenek ki a Térképhez.
Az új hirdetési lehetőség inkább az online vásárlást segítené, és a már meglévő Carousel formátumot tették sokkal látványosabbá.
Izgalmas lesz az új hirdetési központ is, amely minden Google hirdetésnél elérhető lesz, és elérhetővé teszi a felhasználók számára, hogy kedveljék, megosszák vagy blokkolják a hirdetéseket, és/vagy további betekintést nyerjenek abba, hogy ki fizette a hirdetést, és miért célozták őket konkrétan az adott kampányon belül. A felhasználók továbbá korlátozhatják az olyan kényes témákkal kapcsolatos hirdetéseket is, mint az alkohol, a szerencsejáték, a randevúzás, a terhesség, a gyermeknevelés és a fogyás.
Forrás: Social Media Today