Márkafrissítést tartott az Instagram, ami a legtöbb nagyobb vállalat esetében azt jelenti, hogy az átlagos felhasználók nem nagyon vesznek észre semmit, a vállalat viszont több tíz oldalon keresztül mesél árnyalatok változásáról, szemnek megnyugtatóbb színátmenetekről, milliméternyi módosításokról és dinamikusabb logókról. Most is van ilyen, ha valakit bővebben érdekel, az itt olvashat róla.
Mi viszont szeretnénk kiemelni egy valóban látványos újítást, az Instagram Sans betűkészletet, amelyet marketinganyagokban és az alkalmazásban is használni fognak. A cég szerint az Instagram Sans-t az Instagram logója ihlette, és „tükrözi a jel alakját, valamint az egyszerűség és a kézművesség iránti elkötelezettségünket”. Ha rövidebben össze szeretnénk foglalni, akkor ez azt jelenti, hogy betűk kacskaringósak. Érdemes ízlelgetni azt a kifejezést, hogy “squircles”, ami az angol square (azaz négyzet) és circle (azaz kör) kombinációja, szintén az Instagramra, és az új betűtípusra jellemző.
Az Instagram azt mondta, hogy nyelvészekkel együttműködve gondoskodott arról, hogy a betűtípus a lehető legtöbb nyelven működjön, beleértve a thai és japán írásnyelveket is. Az eredmény vegyes, néhány betű teljesen egyszerűnek tűnik, néhány pedig nagyon díszített. A cég azt reméli, hogy sokan használják majd az sztorikban vagy Reels-videókban, és akkor legalább a betűtípus teljesen megkülönbözteti majd ezeket a TikTok-videóktól.
Forrás: The Verge