A TikTok bejelentette, hogy aktívan tiltja a barnulást ösztönző videókat, és oktatási tartalmat ad inkább a platformhoz, miután az ausztrál orvosszakértőktől riasztást kaptak a platform barnulást elősegítő anyagok népszerűsítése miatt.
Szeptemberben a Melanoma Institute Australia igazgatói, Georgina Long és Richard Scolyer professzor a National Press Clubban felszólaltak, és a népszerű #sunburnchallenge hashtag miatt vonték kérdőre a videómegosztó alkalmazást.
Az olimpikon és a melanomát túlélő Cate Campbell mellett Long arra figyelmeztetett, hogy a közösségi média influenszerei olyan hashtagekkel népszerűsítik a barnulást, mint a „sunburnt tanlines” (napégett barnulás), amely több mint 200 milliós nézettséget ért el.
Arra buzdította a platformokat, a televíziós állomásokat és az influencereket, hogy „változtassák meg a leégéssel és barnulással kapcsolatos kulturális narratívát” Ausztráliában, ahol Új-Zéland mellett a legmagasabb a bőrrák előfordulási és halálozási aránya a világon.
Válaszul a visszhangra a TikTok széleskörű oktatási kampányt jelentett be, amely felugró szalaghirdetést ír elő a barnulás elleni tartalomhoz – és minden, a barnulás, nyár és leégés körüli kereséshez. A 20 és 39 év közötti embereket célzó kampány emellett eltávolítja a „veszélyes” barnulási tevékenységekkel kapcsolatos „vonatkozó tartalmakat”, köztük a népszerű #sunburnchallenge hashtaget, amelyet világszerte több mint 8,4 millióan néztek meg.
Utóbbi TikTok trend amúgy arra ösztönzi a felhasználókat, hogy tegyenek közzé videókat a legfájdalmasabb, hólyagos leégésükről, a „kínos barnulási vonalaikról” és a hámló bőrükről a drámai hatás érdekében, és tippeket adnak az égési sérülések súlyosságának csökkentésére.
Forrás: The Guardian