Számos Facebook-hirdető sokkhatásra ébredt vasárnap reggel, amikor a Meta hirdetésmegjelenítő rendszerének hibája sok fiókban jelentős túlköltést okozott.
Egyes hirdetésvásárlók a klikk alapú árazás értékeinek 200–500%-os növekedéséről számoltak be az előző naphoz képest, és úgy tűnik, hogy az összes hirdetésteljesítmény-mutató érintett. Más hirdetők is arról számoltak be, hogy hirdetéseik jóval meghaladták a napi beállított költségkeretüket, és nem tudták a kárt sem menteni.
A Meta a bejelentések beérkezését követő órákon belül felismerte a problémát, és gyorsan nekiállt a javításnak, miközben biztosította a hirdetési partnereket, hogy jóváírást kapnak a helyzet orvoslására.
Később a Meta jelezte is, hogy megoldotta a problémát, és az összes hirdetési rendszer ismét a megszokott módon működött. A Meta azt állítja, hogy az elkövetkező napokban közvetlenül fog kommunikálni az érintett hirdetési fiókkezelőkkel.
Forrás: Social Media Today