Tavaly még itt a Marketing Morzsákon is foglalkoztunk a BeReal nevű közösségi média alkalmazással, amolyan ellen-Instagram volt (vagyis még mindig az, csak nem annyira). Az a lényege, hogy minden nap, random időben arra kéri a felhasználót, hogy készítsen magáról egy képet, és erre mindössze két perce van. Emiatt aztán nem is lehet szerkeszteni a képeket, tényleg a valóságot mutatja.
Tavaly nagy volt a kiábrándultság az Instagramból, ami elment tiktokos irányba, még a nagy celebek is tiltakoztak az átalakulás ellen. Ez egy jó táptalaj volt a BeRealnnek, és nagyon gyorsan napi 20 millióra nőtt a felhasználó bázisa. Ment is így egy ideig, de tavaly október óta már hatmillió alá esett a napi aktív felhasználók száma, és folyamatosan zuhan, valószínűleg az applikáció-temetőbe.
A Guardian elgondolkozott azon, hogy vajon mi lehet ennek az oka. Arra jutottak, hogy valószínűleg pont a lényege okozza a halálát: az emberek egy idő után belefáradtak ebbe a napi utasításba, és abba, hogy erre csak két percük van. Bosszantó lett, ha az ember lemaradt róla, mert későn vette észre, és inkább nem is foglalkozott tovább vele.
Először az is mókás volt, hogy a valóságot mutatja az alkalmazás, de egy idő után a legtöbb ember inkább visszatért a szerkesztett valósághoz, és inkább azzal töltötte az időt újra, hogy minél jobban nézzen ki az Instagramon, még ha az nem is azt mutatja, hogy milyen is ő valójában, mert amit a BeReal mutatott, az hosszú távon mégsem olyan jó.
A BeReal amúgy még próbálkozik. Például április végén a cég számos változást és funkciót jelentett be, mint például a „bónusz BeRealst”, aminek segítségével két plusz képet készíthetünk, ha a kétperces ablakon belül közzétettük az elsőt. Hogy ez mire lesz elég, azt valszínűleg még idén megtudjuk.