A 2016-os indulása óta több mint 3 milliárd letöltést követően nyugodtan kijelenthetjük, hogy a TikTok meghódította a technológiai világot, és a hagyományos közösségimédia-cégek, például a Facebook és a Twitter próbálnak utánuk kapaszkodni. Most már egyértelmű, hogy ez nem csak egy múló hóbort, és hogy a cégeknek be kell építeniük a marketing stratégiájukba. A Business2community.com rakott össze 35 érdekes statisztikát a platformról, abból szedtünk ki mi most tízet.
A TikTok megelőzi a Facebookot, mint a legértékesebb közösségimédia-márka
A 2023. első negyedévi adatok azt mutatják, hogy a TikTok értéke 11%-kal magasabb, mint a Facebook.
A Brand Finance éves Global 500 felmérése szerint a TikTok értéke 65,7 milliárd dollár volt, míg a Facebook 100 milliárdról 58,8 milliárd dollárra esett vissza.
A TikTok értéke magasabb, mint az Instagram
A 2023. első negyedévi adatok azt mutatják, hogy a TikTok értéke 65%-kal magasabb, mint az Instagram.
Míg az Instagram továbbra is népszerű alkalmazás sok közösségimédia-felhasználó körében, a TikTok ismét megnyerte a márkaértéket. Míg a TikTok értékét 65,7 milliárd dollárra becsülték, az Instagram értéke jelenleg 33,48 milliárd dollár.
Az USA-beli felnőttek egyharmada nem szereti a TikTokot
Egy 2021-es közvélemény-kutatás szerint az amerikai felnőttek 34%-a nem szereti a TikTokot.
Az Egyesült Államokban 2021. október 29. és november 1. között 2200, 18 éves vagy annál idősebb válaszadó részvételével végzett online közvélemény-kutatásból az derült ki, hogy az amerikai felnőttek nagyjából egyharmada kedvezőtlenül vélekedik a TikTokról, míg a megkérdezett felnőttek 37%-a pozitívabb véleménnyel vannak az alkalmazásról.
Az Egyesült Államokban a szülők kétharmada nem hagyja, hogy gyermekei felügyelet nélkül használják a TikTokot
Egy 2022-es közvélemény-kutatás kimutatta, hogy a szülők 68%-a nem támogatja, hogy gyermekei felügyelet nélkül használják a TikTok-ot.
Míg a TikTok bizonyította népszerűségét a fiatalabb generáció körében, nem minden szülő van meggyőződve arról, hogy ez a legjobb választás gyermeke számára. Egy 2022-ben készült közvélemény-kutatás, amelyet 2022. augusztus 23. és augusztus 29. között végeztek 822 fős mintával, azt találta, hogy a szülők kétharmada belefáradt abba, hogy gyermekei felügyelet nélkül használják a TikTok-ot (és más közösségi médiát).
Az előrejelzések szerint 2025-re 15 millió TikTok-felhasználó lesz az Egyesült Királyságban
Úgy tűnik, hogy a TikTok 2016-os indulása óta egyre erősödik, és a megállás jeleit sem mutatja. Az előrejelzések szerint 2025-re csak az Egyesült Királyságban 15 millió TikTok-felhasználó lesz.
Charlie D’Amelio a legjobban fizetett TikTok-alkotó 2023-ban 20 millió dollárt keresett
A 2023 második negyedévi adatok szerint Charlie D’Amelio a legjobban fizetett TikToker, évente 20 millió dollárt (USD) keres.
A gyerekek a TikTokot részesítik előnyben a YouTube-bal szemben
A 2021 negyedik negyedévi adatok azt mutatják, hogy a gyerekek átlagosan nagyjából 23 perccel többet töltenek naponta a TikTokon, mint a YouTube-on.
Becslések szerint a gyerekek 62%-kal több időt töltenek videók nézegetésével a TikTokon, mint a YouTube-on, ami tovább bizonyítja, hogy vonzó a fiatalabb generációk számára. (Az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és Spanyolországban 400 000 4-18 éves gyermeket nevelő család által adott névtelen információ alapján – 2021. január 1. és 2021. december 31. között).
A felhasználók 55%-a vásárolt terméket, miután látta a platformon
2021-ig 550 millió felhasználó vásárolt közvetlenül, miután meglátta a platformon.
Mint minden népszerű közösségi média, a TikTok fantasztikus teret biztosít a reklámozáshoz. Valójában a Student Beans felmérése szerint a felhasználók 55%-a vásárolt terméket, miután látta a márkát a platformon.
Sok felhasználó a Tiktokon fogyaszt híreket is
A Pew közvélemény-kutatása szerint a 30 év alatti amerikai felnőttek 25%-a értesül hírekről a TikTokról.
A TikTok nem csak a szórakoztató trendeket és a vírusos táncrutinokat szolgálja – gyorsan válik olyan platformmá, ahol a felhasználók megkapják hírtartalmukat. A Pew Research Center szerint a 30 év alatti amerikai felnőttek 25%-a rendszeresen a TikTokon értesül a hírekről.
A TikTok-felhasználók napi 19-szer nyitják meg az alkalmazást
A 2021 második negyedévi adatok azt mutatják, hogy az átlagos TikTok-felhasználók naponta 19 alkalommal nyitják meg az alkalmazást.
A TikTok erős algoritmusának köszönhetően rendkívül függőséget okoz – és úgy tűnik, az emberek nem tudják letenni. A kutatások azt mutatják, hogy egy átlagos TikTok-felhasználó 2023-ban naponta 19 alkalommal nyitja meg az alkalmazást. Ez több mint kétszer annyi megnyitás, mint egy átlagos Facebook-felhasználó, aki átlagosan napi 8-szor nyitja meg az alkalmazást.