Egy felmérés szerint 2018 óta 10 ponttal csökkent azoknak a száma világszerte, akik először egy webhelyen vagy alkalmazáson keresztül hozzáférnek a hírekhez, és a fiatalabb csoportok szívesebben érik el a híreket a közösségi médián, a keresésen vagy a mobil aggregátorokon keresztül.
A közönség jobban odafigyel a hírességekre, influenszerekre és közösségi média személyiségekre, mint az újságírókra olyan platformokon, mint a TikTok, az Instagram és a Snapchat – mondta a Reuters Institute for the Study of Journalism éves digitális hírjelentésében. A TikTok a leggyorsabban növekvő közösségi hálózat a jelentésben, a 18 és 24 év közötti fiatalok 20 százaléka használja hírfogyasztásra, ami öt százalékpontos növekedést jelent a tavalyi évhez képest. A megkérdezettek kevesebb mint fele mutatott nagy érdeklődést a hírek iránt, ami meredeken csökkent a 2017-es 10-ből 6-hoz képest.
„Nincs ok arra számítani, hogy a 2000-es években születettek hirtelen előnyben részesítik a régimódi webhelyeket, nemhogy a közvetítést és a nyomtatást, egyszerűen azért, mert öregszenek” – mondta Rasmus Nielsen, a Reuters Intézet igazgatója a jelentésben. egy nagyjából 94 000 felnőtt bevonásával készült online felmérésen, amelyet 46 piacon, köztük az Egyesült Államokban végeztek
A felmérésben részt vevők kevesebb mint egyharmada mondta azt, hogy a korábbi fogyasztásuk alapján kiválasztott történetek jó módja a hírszerzésnek, ami 6 pontos csökkenés 2016-hoz képest, amikor a felmérés utoljára tette fel a kérdést. Az emberek azonban még mindig kicsit jobban szeretik, ha a híreiket algoritmusok választják ki, mint a szerkesztők vagy az újságírók.
A hírekbe vetett bizalom 2 százalékponttal esett vissza az elmúlt évben, ami megfordította a koronavírus-járvány csúcsán sok országban elért pozitív tendenciát. Átlagosan az emberek 40 százaléka mondja azt, hogy a legtöbb hírben megbízik. Az Egyesült Államokban a hírekbe vetett bizalom 6 ponttal, 32 százalékra nőtt, de továbbra is a legalacsonyabbak között van a felmérésben.
A piacokon az emberek 56 százaléka állítja, hogy aggódik az álhírek miatt – ez 2 százalékponttal több, mint tavaly.
A felmérés kimutatta, hogy az emberek 48 százaléka nagyon vagy rendkívül érdeklődőek a hírek iránt, szemben a 2017-es 63 százalékkal.
Egyébként ugyanez jött ki a Be Social magyar fiatalok körében végzett kutatásában is, amit itt lehet elolvasni.
Forrás: Reuters