hirdetés

Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással! Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással!

Egy felmérés szerint 2018 óta 10 ponttal csökkent azoknak a száma világszerte, akik először egy webhelyen vagy alkalmazáson keresztül hozzáférnek a hírekhez, és a fiatalabb csoportok szívesebben érik el a híreket a közösségi médián, a keresésen vagy a mobil aggregátorokon keresztül.

A közönség jobban odafigyel a hírességekre, influenszerekre és közösségi média személyiségekre, mint az újságírókra olyan platformokon, mint a TikTok, az Instagram és a Snapchat – mondta a Reuters Institute for the Study of Journalism éves digitális hírjelentésében. A TikTok a leggyorsabban növekvő közösségi hálózat a jelentésben, a 18 és 24 év közötti fiatalok 20 százaléka használja hírfogyasztásra, ami öt százalékpontos növekedést jelent a tavalyi évhez képest. A megkérdezettek kevesebb mint fele mutatott nagy érdeklődést a hírek iránt, ami meredeken csökkent a 2017-es 10-ből 6-hoz képest.

„Nincs ok arra számítani, hogy a 2000-es években születettek hirtelen előnyben részesítik a régimódi webhelyeket, nemhogy a közvetítést és a nyomtatást, egyszerűen azért, mert öregszenek” – mondta Rasmus Nielsen, a Reuters Intézet igazgatója a jelentésben. egy nagyjából 94 000 felnőtt bevonásával készült online felmérésen, amelyet 46 piacon, köztük az Egyesült Államokban végeztek

A felmérésben részt vevők kevesebb mint egyharmada mondta azt, hogy a korábbi fogyasztásuk alapján kiválasztott történetek jó módja a hírszerzésnek, ami 6 pontos csökkenés 2016-hoz képest, amikor a felmérés utoljára tette fel a kérdést. Az emberek azonban még mindig kicsit jobban szeretik, ha a híreiket algoritmusok választják ki, mint a szerkesztők vagy az újságírók.

A hírekbe vetett bizalom 2 százalékponttal esett vissza az elmúlt évben, ami megfordította a koronavírus-járvány csúcsán sok országban elért pozitív tendenciát. Átlagosan az emberek 40 százaléka mondja azt, hogy a legtöbb hírben megbízik. Az Egyesült Államokban a hírekbe vetett bizalom 6 ponttal, 32 százalékra nőtt, de továbbra is a legalacsonyabbak között van a felmérésben.

A piacokon az emberek 56 százaléka állítja, hogy aggódik az álhírek miatt – ez 2 százalékponttal több, mint tavaly.

A felmérés kimutatta, hogy az emberek 48 százaléka nagyon vagy rendkívül érdeklődőek a hírek iránt, szemben a 2017-es 63 százalékkal.

Egyébként ugyanez jött ki a Be Social magyar fiatalok körében végzett kutatásában is, amit itt lehet elolvasni.

Forrás: Reuters