hirdetés

Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással! Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással!

Az európai adatvédelmi hatóság beleegyezett, hogy az EU-n kívüli Norvégia által a Facebookon és az Instagramon megjelenő „viselkedés alapú reklámozásra” bevezetett tilalmat kiterjeszti az Európai Unió és az Európai Gazdasági Térség mind a 30 országára.

A norvég adatvédelmi hatóság szerint a Metát a globális forgalmának akár 4 százalékáig terjedő pénzbírság fenyegeti.

Az Európai Adatvédelmi Testület (EDPB) határozatban utasítja Írország adatszabályozó hatóságát, (ahol a Meta európai központja található), hogy két héten belül vezessenek be végleges tilalmat a vállalat viselkedésalapú reklámozásának felhasználására – áll az EDPB közleményében.

„Október 27-én az EDPB sürgős, kötelező erejű határozatot fogadott el… a személyes adatok magatartási célú reklámozás céljából történő feldolgozásának tilalmáról szerződéses jogalap és jogos érdek alapján az Európai Gazdasági Térség egészére kiterjedően.”

A Meta szerdán közölte, hogy már lehetőséget ad az EU-ban és az EGT-ben élő felhasználóknak a választásra, és novemberben előfizetési modellt kínál a szabályozási követelményeknek való megfeleléshez. A mostani határozat ebbe száll bele.

„Az EDPB tagjai hetek óta tudatában voltak ennek a tervnek, és már akkor is teljes mértékben együttműködtünk velük, hogy minden fél számára kielégítő eredményt érjünk el” – mondta a cég szóvivője, hozzátéve, hogy „ez a mostani határozat indokolatlanul figyelmen kívül hagyja ezt a folyamatot.”