Több mint 2,4 milliárd havi aktív felhasználójával és több mint félmilliárd napi aktív felhasználóval az Instagram továbbra is az egyik legnagyobb közösségi média platform. És bár a Facebook és a YouTube továbbra is magasabb felhasználói számmal rendelkezik, az Instagram sokkal népszerűbb, mint a két közösségi média óriás.
Az OnlyAccounts.io által bemutatott adatok szerint a közösségi médiát használók 16,5 százaléka nevezte meg kedvenc közösségimédia-platformjának az Instagramot, több, mint a Facebook, a YouTube vagy a TikTok.
Az Instagram kétszer olyan népszerű, mint a TikTok
A közösségi média környezete folyamatosan változik, erős a verseny, és azok a platformok, amelyek képesek fenntartani a felhasználók elkötelezettségét és hatékony hirdetési megoldásokat kínálnak, nagyobb valószínűséggel lesznek hosszú távon sikeresek. Az Instagram mindig is az egyik legmagasabb helyet foglalta el ezen a piacon. A HubSpot 2023-as közösségi média marketingjelentése szerint a marketingesek csaknem egynegyede szerint az Instagram kínálja számukra a legnagyobb lehetőséget a közönség növelésére 2023-ban, sokkal jobban, mint a TikTok, a Facebook vagy a YouTube.
A legtöbb közösségimédia-felhasználó az Instagramot is első számú platformként nevezte meg. A legfrissebb Digital 2024 Global Overview Report szerint a 16 és 64 év közötti közösségimédia-felhasználók 16,5 százaléka választotta kedvencének az Instagramot, ami több, mint egy évvel korábban.
A Facebook a második legnépszerűbb közösségi média platform, 12,8 százalékos részesedéssel. A statisztikák azonban azt mutatják, hogy ez csökkenést jelent az előző Global Overview jelentéshez képest, amelyben a közösségi médiát használók 14,2 százaléka nevezte a platformot a legjobb választásnak.
A DataReportal felmérése azt is kimutatta, hogy az Instagram kétszer olyan népszerű, mint a TikTok. Bár mind a platformok, mind a rövid formátumú formátumok megváltoztatták a versenyt a közösségi médiában, csak a válaszadók 7,4 százaléka mondta azt, hogy a TikTok a kedvenc választása.
Az X 2023-ban 3,2 százalékos részesedéssel a lista közepén állt a közösségi médiát használók körében, ugyanúgy, mint egy évvel korábban. A felmérés szerint a Line, a Pinterest és a Snapchat volt a legkevésbé népszerű a közösségi médiát használók körében, 1,7 százalékkal, 1,5 százalékkal és 1,3 százalékkal.
Az emberek havonta 15 órát 50 percet töltenek az Instagramon
Amellett, hogy az Instagram a közösségi média legkedveltebb platformja, az egyik leggyakrabban használt platform is. A 2024-es Digital Global Overview Report szerint az Android-felhasználók 2023-ban átlagosan havi 15 órát 50 percet töltöttek az Instagram használatával, vagyis csaknem négy órával többet, mint egy évvel korábban.
A TikTok továbbra is abszolút csúcs ebben a kategóriában, átlagosan 34 órát és 08 percet töltött az alkalmazás használatával egy hónap alatt, ami nagyjából 10 órával több, mint 2022-ben. A YouTube és a Facebook is megelőzte az Instagramot.
A statisztikák szerint a YouTube-felhasználók havonta több mint 28 órát töltöttek az alkalmazás használatával 2023-ban, a Facebook pedig 19 óra 47 perces átlagos havi használati idővel követte. A Snapchat a lista végén volt három óra 33 perccel, ami még mindig 20 perccel több, mint egy évvel korábban.