A Meta átalakítja a Facebook videók ajánlását a Reelsben, a csoportokban és a fő Facebook-hírfolyamban, és mesterséges intelligenciával turbózza az algoritmust algoritmusát – jelentette ki szerdán Tom Alison, a Facebook egyik vezetője. A világ legnagyobb közösségi hálózata már átállította a Reelst, és azt tervezi, hogy a Facebookon belül minden olyan helyen használni fogja, ahol videók láthatók, mindezt pedig a 2026-ig tervezi bevezetni.
Amikor a Facebook tesztelte az új, mesterséges intelligenciával működő ajánlómotort a Reelsnél, a nézési idő nagyjából 8-10 százalékkal nőtt, árulta el Alison, és ez természetesen szerinte jó jel a jövőre nézve.
Eddig a Facebook különböző videóajánló motorokat használt a Reelshez, a csoportokhoz és a Facebook hírfolyamhoz, de miután a Reels MI doppingolása sikeres lett, a vállalat azt tervezi, hogy ugyanazt a mesterséges intelligencia-hajtású motort használja ezeken a termékeken is
„Ahelyett, hogy pusztán a Reelst táplálnánk, egy olyan projekten dolgozunk, amely a teljes videó-ökoszisztémánkat ezzel az egyetlen modellel látja el energiával, majd hozzáadhatjuk a Feed-ajánló termékünket, hogy ezt is kiszolgálja” – mondta Alison. „Ha ezt helyesen tálaljuk, az ajánlások nemcsak vonzóbbak és relevánsabbak lesznek, de úgy gondoljuk, hogy a válaszkészségük is javulhat.”
Ez a lépés a Meta azon stratégiájának része, hogy mesterséges intelligenciát beépítse minden termékébe, miután a technológia robbanásszerűen megnőtt az OpenAI ChatGPT 2022 végén történő bevezetésével.
Forrás: Engadget