A Meta rajtakapott egy izraeli marketingcéget, aki hamis Facebook-fiókokat használt, hogy befolyási kampányt folytasson a platformján – áll a vállalat a koordinált, nem hiteles viselkedésről szóló legfrissebb jelentésében. A program az Egyesült Államokban és Kanadában élő embereket célozta meg, és az Izrael-Hamász háborúról posztoltak.
Összességében a Meta kutatói 510 Facebook-fiókot, 11 oldalt, 32 Instagram-fiókot és egy csoportot fedeztek fel, amelyek az erőfeszítéshez kapcsolódtak, köztük hamis és korábban feltört fiókokat. A beszámolók „zsidó diákokként, afroamerikaiakként és „aggódó” állampolgárokként szerepeltek, és olyan bejegyzéseket osztottak meg, amelyek dicsérték Izrael katonai akcióit, és kritizálták az ENSZ Segély- és Munkaügyi Ügynökségét (UNRWA) és a főiskolai tiltakozásokat. Kanadában iszlamofób megjegyzéseket is osztottak, mondván, hogy „a radikális iszlám veszélyt jelent a liberális értékekre Kanadában”.
A Meta kutatói szerint a kampány a STOIC-hoz, egy izraeli székhelyű „politikai marketing- és üzleti intelligenciacéghez” kapcsolódik, bár nem találgattak a mögöttes indítékokon. A STOIC az X-en és a YouTube-on is aktív volt, és olyan webhelyeket üzemeltetett, amelyek „az Izrael-Hamász háborúra és a közel-keleti politikára összpontosítottak”.
A Meta szerint a kampányt még azelőtt fedezték fel, hogy nagy közönséget tudott volna felépíteni, és sok hamis fiókot letiltottak a cég automatizált rendszerei. A fiókok körülbelül 500 követőt értek el a Facebookon és körülbelül 2000-et az Instagramon.
Forrás: Engadget