Az minden Marketing Morzsák olvasó számára ismert, hogy az Egyesült Államok vezetése olyan törvényt hozott, ami miatt a TikTok amerikai részét vagy el kell adni, vagy ki lesz tiltva az alkalmazás. Utóbbit a kínai tulajdonú alkalmazás szeretné elkerülni, de előbbit már biztos, hogy nem tudja véghez vinni.

A TikTok szerves része ugyanis a híres algoritmusa, ami céges titok, és nem szeretnék ha az amerikaiak kezében landolna. A kínai tisztviselők állítólag már meg is vétózták az algoritmikus kód esetleges eladását Kína export-ellenőrzési szabályai szerint, amelyek előírják, hogy a forráskódot érintő minden értékesítéshez a kormány jóváhagyása szükséges.

Emiatt a ByteDance újabb javaslaton dolgozik, ami a 170 millió egyesült államokbeli felhasználó számára egy új ajánló algoritmust jelentene, amely a kínai anyavállalattól függetlenül működő verziót eredményezhet, és jobban tetsző lehetne a betiltani akaró amerikai törvényhozók számára.

Az információk szerint a TikTok több mint egy éve dolgozik ezen az alternatív algoritmuson, amely eredetileg az amerikai hatóságok megnyugtatását célzó szélesebb „Project Texas” kezdeményezés része volt.

Hogy ez mennyiben nyugtatná meg az amerikai törvényhozókat, afelől vannak kétségeink.

Forrás: Social Media Today