A közösségi média kulcsa a tartalommarketing, igaz? Az pedig a blogbejegyzésekről szól, nemde? Tehát, ha domináns szereplője akarsz lenni a közösségi hálóknak, fontos, hogy a blogposztjaidat megosszák a közösségi hálókban. Így van? Nos, nem feltétlenül – állítja a SocialMouths.

Természetesen nem árt néhány közösségi megosztás gombot elhelyezni a blogodon és méghozzá olyan részeken, ahol könnyen kattinthatóak a poszt elolvasása után. És valóban: ez nagy mértékben növelheti az elérésedet.

Ám nem feltétlenül a legjobb módja annak, hogy előnyödre fordítsd a közösségi médiát, mint olyat.

stop-trying-to-get-your-blog-posts-shared-and-do-this-instead

A probléma a következő: a blogbejegyzések nem igazán megoszthatóak. Görgess végig a Facebook hírfolyamodon és keress egy blogposztot! Igen, eltart majd egy darabig, mire találsz egyet.

Ráadásul az átlagos organikus elérés a 2012-ben mért 16%-ról mostanra 6,51% lett.

Talán itt az ideje nem a blogbejegyzések megosztására fókuszálni, hanem csak feltenni a kérdést, mi az, amit igazán szeretnek megosztani az emberek.

Nézd meg, valójában mi van a Facebook hírfolyamodban!

Nézd meg, mit osztanak meg a barátaid! Ez nem űrtudomány.

A Social Bakers felmérése szerint a legnagyobb elköteleződési rátát a Facebookon februárban az Evolution Fresh mutatta fel 7,05%-kal. Nem rossz, de vessünk egy pillantást George Takei eredményeire: 85%-os elköteleződési arány.

george-takei-on-facebook

Néhány további példa: az Intergallactic Geek Alliance 33%-kal, a 9Gag 68%-kal, a Creepypasta 40%-kal vagy az oldal, amiről a legtöbben még csak nem is hallottunk, a Spiritual Networks 27%-kal.

És mit osztanak meg ezek az oldalak, amivel ilyen magas elköteleződési arányokat érnek el? Például ilyeneket:

Spiritual-Networks

George-Takei-FB-Post

9GAG-post

Ezt persze Te is tudod, hiszen használod a Facebookot, igaz?

Mégis, valamilyen okból a legtöbben csak annyit teszünk, hogy megosztjuk a blogbejegyzésünket az oldalon és reméljük, hogy elérünk vele valamit, valakit. Egy keveset talán. És még profitot is termelhetünk. És persze az is igaz, hogy egy jó ideig egymagad nem fogod tudni elérni George Takei 85%-os elköteleződési arányát.

Addig is itt egy javaslat.

Ha legközelebb egy blogbejegyzésedet posztolod, olvasd át újra és találd meg benne a legfrappánsabb részletet! Csinálj belőle egy képet és tedd közzé azzal együtt a poszthoz vezető linket! Ezután ágyazd be a Facebook bejegyzést a blogposztodba, hogy a gyakori látogatóid azonnal megoszthassák azt anélkül, hogy el kellene hagyniuk az oldaladat!

Ezután figyeld a számok emelkedését! Hajlandóak vagyunk fogadni, hogy a beágyazott poszt sokkal jobban teljesít majd, mint a gyakorlatilag láthatatlan megosztási gombok.

A meghatározott céljukra használd a közösségi oldalakat!

A blogbejegyzések nem a közösségi hálókra valók. Utóbbiakhoz a vizuális tartalmak illenek, emészthető falatokban:

  • Csipetnyi bölcsesség, ami néhány rövid szóval kifejezhető.
  • Valami, amihez kötődni tudnak az emberek.
  • Valami, ami meglepi az embereket.
  • Valami, ami megnevetteti őket.
  • Valami, ami motiváló vagy inspiráló.
  • Valami aranyos.

Posztolj ilyeneket a közösségi hálókban, majd ágyazd be azokat a blogbejegyzésedben és máris megvan a nyerő formula!