A közösségi médiában, legyen szó a Facebookról, a Twitterről, a Google Plusról, a Pinterestről vagy az Instagramról, az első számú célodnak annak kell lennie, hogy valamilyen tevékenységre ösztönzöd az embereket. Ha nem a „call-to-action” jár a fejedben, csak az idődet vesztegeted. Na, de hogyan bírhatod cselekvésre a rajongókat? A Business2Community megoldása egyszerű: csak kérd őket!
Néha nagyszerűnek bizonyulnak az elköteleződésre ösztönző posztok, amelyekkel szintén sokat érhetsz el, de nem kell mindig túlbonyolítani: időnként egyszerűen a „call-to-action”, azaz „CTA” beépítése visz előbbre.
Hogy miért van ez? Az embereknek egyszerűen iránymutatásra van szükségük. Ahogyan Zig Ziglar mondta: „Nem az idő, hanem az útmutatás hiánya a probléma. Mindenkinek 24 órából áll egy napja.” Ez igaz megannyi kontextusba helyezve – a munkavégzésre, a gyereknevelésre és igen, még a Facebook és Twitter oldalain történő posztolásra nézve is.
Dan Zarella a Hubspottól nemrég azon felmérés eredményeit publikálta, amely 2,7 millió tweetet vizsgált. Ezekben a „call-to-action” jelenségét és ennek kapcsolatát vette górcső alá azzal a folyamattal, ahogyan egy tweetet újra megosztanak, azaz retweetelnek. 7 szót és kifejezést találtak, amelyek a legnagyobb arányban ösztönözték az embereket a retweetelésre:
Hogyan alkalmazható ez a Facebook oldalakra?
Csak használd a „megosztás” és „lájk” kifejezéseket a „retweet” vagy „RT” helyett. A Hubspot egy 2012. novemberi tanulmánya éppen ezzel a témával foglalkozott:
Mindez további bizonyíték arra, hogy az egyértelmű „call-to-action” a posztokban növeli az elköteleződést, amely cserébe növeli az Edgerank értékeket is.
Ha elnyerte a tetszéseteket a cikk és másoknak is segíteni szeretnétek a „call-to-action” tudományának megértésében, csak nyomjatok egy lájkot a bejegyzésre, osszátok meg Facebookon vagy csiripeljetek róla Twitteren!
Látjátok, mit csináltunk éppen?