Úgynevezett Small World Machines névre hallgató gépeket helyeztek el a két országban márciusban, amelyek egyben élő kommunikációs portálokként is működtek. Most a Coca-Cola egy videót is bemutatott, amelynek köszönhetően mindenki tanúja lehet az örömteli találkozásoknak – írja a Fastcocreate.com.
Az India és Pakisztán közötti viszonyt sok minden meghatározza, ám a boldogság nem igazán szerepel ezek között. A Coca-Cola viszont összehozta a nemzeteket vagy legalábbis a két ország polgárait szemtől szembe állította egymással, ital automaták segítségével.
A Small World Machines automaták természetesen nem a megszokottak: a Coke és a Leo Burnett álmodta meg ezeket, amelyeket teljes hosszukban webkamerákkal láttak el, így a résztvevők valós időben láthatták egymást és léphettek interakcióba. „Speciális aktív záras 3D technológiát használtunk, amely egyszerre vetítette ki az üvegre és vette fel a történéseket”, magyarázza Jon Wyville, a Leo Burnett ügyvezető kreatív igazgatója. „Így közvetlen szemkontaktust vehettek fel az emberek és megérinthették egymás kezét.” Az érintést elősegítő gépek a legutóbbi kreatív fejlesztései közé tartoznak a Coca-Colának. A múltban kisebb adagokban éltek boldogító gesztusokkal, mint amikor váratlan meglepetésekkel szolgáltak főiskolai hallgatóknak.
A high-tech automatákat a The SuperGroup, egy Atlantában található digitális ügynökség készítette, amelyeket plázákban helyeztek el, egyet Lahore-ban, Pakisztánban és a másikat New-Delhiben, Indiában. Jackie Jantos Tulloch, a Coke globális kreatív igazgatója ott volt New-Delhiben, amikor a gépeket bekapcsolták az első alkalommal. „Amikor beindultak a gépek, érezni lehetett ezt a hatalmas energiát – nevetés, mosolyok, kacagások” mondja. „Az emberek kétségbeesetten integettek egymásnak, mert annyira szokatlan az ilyen folyamatos és élő interakció.”
Amellett, hogy a résztevők láthatták egymást, egy érintőképernyős felületen „rajzolhattak” békejeleket és mosolygó arcokat a partnerükkel a határon túlról. Amikor együtt elvégezték a munkát, amely során összeérintették a tenyerüket (még ha virtuálisan is), az automata egy ingyen doboz Coca-Colát adott ki jutalmul.
A cég 10,000 dobozt használt fel így a kampány során, amely része a márka nagy ívű küldetésének, hogy az emberek a boldogságra asszociáljanak a termékeiről. „A Coke mindig is olyan márka volt, amely a pozitivizmusról és optimizmusról szólt és mindig arról beszélünk, hogyan tudnánk akár egy kis boldogságot is előidézni a világban. És ami még fontosabb, megpróbáltunk olyan élményeket alkotni, amelyek valóban összehozzák az embereket az összekapcsolódás intim pillanataiban”, mondja Jantos Tulloch. „India és Pakisztán szemüvegén keresztül elmesélni ezt a történetet az ottani csapatunk ötlete volt, akik mindenkinél jobban tudják, hogy az emberek tényleg több pozitív kapcsolatra és kommunikációra vágynak egymással.”
A kampánnyal a Coca-Cola újrafogalmazza, mit is jelent globális márkának lenni, mondja a Leo Burnett ügyvezető kreatív igazgatója, Dave Loew. „Ez nem csak a méretről és a mértékről szól és arról, hogy mindenütt jelen vagy. Azt is jelenti, hogy ott vagy helyben és pozitív változásokat idézel elő az emberek életében.”
Lehetséges, hogy a Coca-Cola Small World automatái más konfliktus terhelte országban is megjelennek a Földön? „Azt gondoljuk, hogy a kommunikáció egy univerzális darabjáról van szó, ezért természetesen örülnénk, ha újra használhatnánk ezeket”, mondja Jantos Tulloch, „és várjuk, hogy hol és hogyan tudjuk ezt megtenni a jövőben.”