A TSB arra kéri a fogyasztókat, hogy óvakodjanak a Facebookon, az Instagramon és a WhatsAppon történő pénzügyi átverésektől, mivel a Meta platformjain keresztül történő csalások aggasztó ütemben növekednek.
Az Egyesült Királyság egyik bankja elemezte belső ügyfélcsalási adatait 2021 és 2022 között. Megállapította, hogy a Meta tulajdonában lévő webhelyek és alkalmazások teszik ki az összes átverési eset 80 százlékát a három legnagyobb csalási kategórián belül: vásárlás, megszemélyesítés és befektetési csalás.
A Facebook Marketplace felelős a TSB vásárlási csalási ügyeinek 60 százalékáértt, ami éves szinten 97 százalékos növekedést mutat.
A bank a Facebook magas számát két fő tényezőnek tulajdonítja: a hirdetések és az eladói profilok minimális átvilágításának, valamint a biztonságos tranzakciókat támogató integrált fizetési platform hiányának.
Eközben a megszemélyesítéssel kapcsolatos csalások – ahol a rászoruló „barátok” vagy „család” pénzt kérnek – szárnyalnak a WhatsAppon, amely 2022-ben 300 százalékkal nőtt, és az összes eset 65 százalékát teszi ki. Ezt követi a Facebook és a szöveges üzenetek 13 százalékkal.
A Meta platformjai a TSB összes befektetési csalási ügyének 87 százalékáért is felelősek. A többség az Instagramon történt, ami 67 százalékot tett ki. A Facebook lett a második 22 százalékkal, ezt követi a nem Meta tulajdonában lévő Snapchat 9 százalékkal.
A bank (minő meglepetés) azt tanácsolja a befektetőknek, hogy óvakodjanak a közösségi média „gyorsan meggazdagodni” programjaitól, és ragaszkodjanak az elismert befektetési platformokhoz.
Forrás: TNW