A Dell igyekszik megragadni a vállalkozói szenvedély esszenciáját a Y&R és a VML által irányított kampányban, melyből a „Kezdetek” című szpot apró lakásokat, pincéket, garázsokat és egyéb helyszíneket mutat be, ahol a mai modern márkák egykor megszülettek – írja az AdWeek.

Olyan cégek a főszereplői a szpotnak, mint a TripAdvisor, a Whole Foods és a Skype, melyek mindegyike Dell termékeket és szolgáltatásokat használ. (Az is kiderül, hogy a Dropbox egy buszon jött napvilágra.)

Végül látjuk a kollégiumi szobát a University of Texas intézményében Austinban, ahol Michael Dell adott el PC készleteket 1984-ben, kiemelve a cég startup gyökereit. A szpot, melyet Tomas Jonsgården rendezett az Anonymous Content képviseletében, abban a periódusban érkezik, amikor a Dell újra privatizált és ismét vállalati rendszerekre, valamint a felhő alapú számítástechnikára fókuszál – és persze készen áll egy új fejezet megírására.

Nos, a Dell nem startup, hanem egy high-tech behemót, ezért ez a stratégia picit kockázatosnak tűnik, ami miatt a kritikusok akár hamisnak is nevezhetik az üzenetet. Ám a cég valóban egy új szakaszba lép, ezért egészen jól működik a megközelítés és a reklám jogosan szerény, nem pedig dicsekvő. Plusz a vizuális elemek is emlékezetesek, amennyiben nem számítasz arra, hogy a Dell 60 másodpercben mutat be drapp homlokzatokat és tereket emberektől és technológiától mentesen. Az így elnémított képek rögzítik a startup élmény magányos bizonytalanságát és a „Kezdeteket” szívből jövőként festik le szemben azokkal a reklámokkal, amelyek látványosan mutogatják portéjákukat.